کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور /خراسان رضوی قهرمان شد

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در حالی با قهرمانی خراسان رضوی به پایان رسید که تیم‌های البرز، مازندران و تهران با روسایی که از جنس کشتی هستند در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام بودند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در تربت حیدریه با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید و تیم‌های البرز و مازندران نیز به عناوین دوم و سوم رسیدند، تهران نیز در ادامه سقوط آزاد خود طی سال‌های اخیر، اینبار نیز با کسب عنوان چهارمی، نتوانست به روی سکو برود.

هر چند طی سال‌های اخیر، کشتی خراسان رضوی، از سال‌های اوج خود فاصله گرفته است، اما قهرمانی این تیم در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان نشان داد، حداقل کشتی این استان در مسیر پیشرفت قرار دارد و می‌توان به آینده آن و بازگشت به دوران اوج خوشبین بود.

اما تیم‌های البرز، مازندران و تهران در حالی پایین‌تر از خراسان رضوی قرار گرفتند که مخصوصا روند نزولی کشتی در دو استان البرز و تهران با انتقادهای زیادی از سوی پیشکسوتان این رشته همراه بوده است.

البته کماکان بار اصلی کشتی ایران بر روی دوش مازندران و کشتی‌گیران و مربیان این خطه قهرمان‌پرور قرار دارد، اما نگاهی به نتایج این استان در رقابت‌های مختلف کشوری نشان می‌دهد، باید کمی هم نگران آینده مهد کشتی ایران و جهان بود.

چندی پیش نیز در رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان تیم‌های خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان بر سکوی اول تا سومی قرار گرفتند اما تهران باز هم روی سکو نرفت و البرز نیز با یک نقره به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید. روسای ۳ استان برتر نیز سبقه چندانی در کشتی ندارند اما با مدیریت خود توانستند کشتی این ۳ استان را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

با توجه به انتقادات شدید علیرضا دبیر از عملکرد برخی روسای هیات‌های استانی در سمینار اخیر، انتظار می رود مسئولان فدراسیون کشتی نظارت بیشتری بر وضعیت کشتی مخصوصا در بخش رده‌های پایه در این استان‌ها و یا استان‌هایی مثل کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین و … داشته باشند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا به معنای واقعی شاهد رشد و توسعه کشتی در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:

حسن یزدانی جایزه 7 هزار دلاری اتحادیه جهانی کشتی را دریافت کرد
تماس سارقان با قهرمان پیشین کشتی جهان!
خراسان رضوی قهرمان کشتی آزاد جوانان کشور شد

انتهای پیام/