کرونا شرایط تراکتور را سخت کرد

یک کارشناس فوتبال تبریز معتقد است که اگر اجازه حضور به تماشاگران تراکتور داده شود، این تیم از شرایطی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، خارج می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  تراکتور پنج‌شنبه در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلومینیوم اراک شد تا طلسم نبردن‌های این تیم به ۱۳ بازی برسد. اصغر اعتباری، کارشناس فوتبال تبریز و بازیکن سال‌های دور تراکتور در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تراکتور اظهار کرد: سائلام شناختی از تراکتور فعلی ندارد. او از بازیکنان خوب ترکیه بوده و در دوران مربی‌گری‌اش هم یک تیم را قهرمان لیگ ترکیه کرده اما از آن افتخارات تا الان فاصله افتاده است. ضمن این که بیش از سه سال از حضور او در تراکتور می‌گذرد و شناختش از فوتبال ایران کمتر شده است.

او افزود: کاش دستیاران او را از مربیان تبریزی مثل حسین خطیبی انتخاب می‌کردند تا شناخت کافی از تیم داشته باشد. البته به این نکته تاکید می‌کنم که تراکتور به راحتی در لیگ برتر می‌ماند. اگر بعد از عید اجازه حضور تماشاگران داده شود، پوئن بزرگی برای تراکتور محسوب می‌شود. تراکتور قبلا ۱۵، ۲۰ امتیاز از تماشاگران می‌گرفت اما در حال حاضر کرونا این امتیازات را از تراکتور گرفته است.

این کارشناس فوتبال تبریز درباره نقاط ضعف تراکتور سائلام توضیح داد: تیم از لحاظ فنی در عمق دفاع و فاز تهاجمی مشکل دارد. تراکتور در ۲۰ دقیقه آخر خوب بازی کرد چرا که پس از خوردن گل، آلومینیوم عقب نشینی کرد. این تیم مشکلات زیادی دارد که بزرگترین مشکلش تشکیلات آن است. کدام تیم در جریان مسابقات سه مربی عوض کرده است. باید به سائلام کمک کنند. حالا که او انتخاب شده، دیگر چاره نیست و باید کمک کنند تا تیم بماند. باید برای آینده برنامه پنج ساله برای تراکتور در نظر گرفته شود و به تیم‌های پایه بها داده شود.

اعتباری ادامه داد: به نظرم سعید واسعی بازیکن تکنیکی و خوبی است و باید از اول از او استفاده کنند. اکبر ایمانی وقتی جلوی دفاع در کانال خودش کار کند، بهترین هافبک دفاعی است. کیانی بازیکنی باشعور و فنی است اما سنش بالا رفته است. سن بالا در فوتبال حرفه‌ای جواب نمی‌دهد. با این حال باید احترامش حفظ شود و با توجه به بار فنی‌ای که دارد، حداقل نیمه اول بگذارند و وقتی در نیمه دوم افت کرد تعویضش کنند.

او در ادامه با انتقاد از به خدمت گرفتن سائلام در این قسمت از فصل گفت: آوردن سائلام واجب نبود و می‌توانستند از مربیان داخلی مثل فرکی استفاده کنند. من می‌دانستم نریمان جهان نمی‌تواند پنالتی بزند. باید پنالتی را یکی بزند که روحیه خوبی داشته باشد.

بازیکن سال‌های دور تراکتور در پایان بیان کرد: تراکتور در تمام پست‌های دفاعی مشکل دارد. البته بزرگترین ضعف باشگاه تشکیلات آن است. آقای زنوزی هم هزینه می‌کند و هم حرف می‌شنود. او باید مشاورانی داشته باشد که شغلشان فوتبال باشد. برنامه پنج ساله مشکل تراکتور را حل می‌کند. تا این مشکل حل نشود، اوضاع تراکتور به همین منوال پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:

میزان تعطیلات نوروزی تمرینات تراکتور مشخص شد
ساغلام: تراکتور را از شرایط دشوار خارج می‌کنیم/بازی که حق‌مان باخت نبود، ننتیجه ناراحت‌مان…
نتیجه و خلاصه بازی آلومینیوم – تراکتور

انتهای پیام/