۷۵ ورزشکار در ۸ رشته ورزشی به المپیک ناشنوایان اعزام شدند

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های المپیک ناشنوایان از یازدهم اردیبهشت در کاشیاس دوسول برزیل به طور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در حالی از دهم اردیبهشت در کاشیاس دوسول برزیل برگزار می‌شود که کاروان ایران با ۱۴۹ نفر متشکل از ۷۵ ورزشکار و ۳۵ نفر کادر فنی در هشت رشته ورزشی فوتبال، دوومیدانی، تیراندازی، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، والیبال ساحلی و جودو حضور خواهد داشت.

شعار کاروان ایران در این دوره از بازیها «موفقیت در سکوت» است. این کاروان در 4 گروه به برزیل می‌رود.     

اولین گروه اعزامی تیم فوتبال بود که با ۲۰ بازیکن متشکل از رضا جدیری، محمد قائدی، اسماعیل عربلو، مهدی کرمعلی، علیرضا بسیح ، محسن فرضی کاکاوند ، شاهین فصیحی،  مصطفی مرادی، حسین مصباحی، عبدالمهدی هاموری،  سینا عیسی پره، علی زینل وند ، محمدامین سلیمانی، میلاد محمدی ، شاهین برزگر، ایمان محبی، علی سلیمی ، نورالدین سلیمانی، علی اکبر احمدوند و مصطفی حیدری راهی المپیک شد. هدایت تیم را قادر تیموری (سرمربی)، بیژن ذوالفقار نسب (مدیر فنی)، فرهاد سلکی (سرپرست)، قادر دهفان (مربی)، محمدرضا خدری (مربی دروازه بانان) و پژمان بیگ زاده (مربی بدنساز) بر عهده دارند.

فوتبالیست‌های ناشنوا ۱۰ اردیبهشت در اولین دیدار به مصاف ایتالیا می روند.

دومین گروه اعزامی به المپیک ناشنوایان شامل والیبال ساحلی، جودو، کاراته، کادر پزشکی، رسانه و کادر اجرایی بود که نهم اردیبهشت عازم برزیل شدند.

مهراد کشاورز و حسام الدین خیراندیش اعضای تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان را تشکیل می‌دهند که هدایت این تیم را فریدون الهامی (سرمربی) و بهنام بگجانی (سرپرست تیم) برعهده دارند.

اولین دیدار تیم والیبال ساحلی ۱۳ اردیبهشت در کاشیاس دوسول برزیل برگزار می‌شود.

در بخش جودو مردان نیز امیرمحمد دفتری، علی سلحشور، مسعود رستگار و مهرداد صیدی و حسین اله کریمی اعضای تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

هدایت تیم را محمدرضا لویی مقدم (سرمربی) به همراه مصطفی نمکیان و شهرم نوش آبادی (مربیان) برعهده دارند.

جودوکاران ناشنوا از ۱۲ اردیبهشت رقابت خود را در برزیل آغاز خواهند کرد.

سومین گروه اعزامی به برزیل را تیم‌های تیراندازی، تکواندو، دوومیدانی و کاراته تشکیل می‌دهند که ۱۳ اردیبهشت عازم این مسابقات خواهند شد.

اعضای تیم ملی دوومیدانی را سجاد پیرآیقرچمن (پرتاب دیسک)، هاشم یادگاری (دونده و پرش طول) و یاشار وقار (دهگانه) تشکیل می‌دهند که هدایت تیم را احمد صائبی برعهده دارد.

در رشته کاراته و در بخش کومیته مردان؛ میلاد صادق زاده، علیرضا کیشانی، ابراهیم پورکاشانی، کامران رضایی نژاد، حسین تبرته فراهانی و در کاتا، رضا فضلی ورزشکاران اعزامی به المپیک را تشکیل می‌دهند.

هدایت این تیم را غلامعلی حیدری (سرمربی کومیته)، محمدرضا هوشیار (مربی کومیته) و مجید صافی (سرمربی کاتا) و محسن عاشوری سرپرست تیم را در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان برعهده دارند.

در تکواندو و در کیوروگی؛ علیرضا شریفی منش، بهزاد امیری، وحید زینعلی و محمد زعفرانی ورزشکاران اعزامی به المپیک هستند.

هدایت تیم را مرتضی رضا صفت (سرمربی پومسه) و رضا ایمان زاده (سرمربی کیوروگی)، مهدی صمدیان تبار (سرمربی پومسه) و غلامرضا عزیزی ریاست انجمن تکواندو را برعهده دارند.

در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان، از ۷۵ ورزشکار اعزامی به المپیک، ۱۶ ورزشکار را زنان تشکیل می‌دهند که در ۳ رشته ورزشی کاراته، تکواندو و تیراندازی در این دوره از بازیها حضور خواهند داشت.

در کاراته زنان و در بخش کومیته ۵ ورزشکارعبارتند از؛ بیتا جواهری، حکیمه زکی زاده، زینب حسن پور، سارا ادریا و مهناز حسن زاده و در کاتا ۴ ورزشکار شامل سمانه برجی، ناهید امیری، پروین یاره و مژده مردانی نفرات اعزامی به برزیل را تشکیل می‌دهند.

در تکواندو بانوان و در بخش پومسه ورزشکاران اعزامی را مریم خدابنده و در کیوروگی مرضیه خوش احوال، فاطمه زهرا زلیکانی، مریم رحیمی و نسیبه شهباری تشکیل می‌دهند.

هدایت تیم کاراته بانوان را مژگان قربانی و در تکواندو، اعظم درستی (سرمربی کیوروگی) و در پومسه (نگار ملامددخانی) و در کاتای انفرادی (آسیه مردانی) در برزیل برعهده دارند.

در تیراندازی زنان و مردان نیز ۴ ورزشکار به المپیک اعزام می‌شود که در بخش مردان؛ بیژن غفاری و کسری عقیلی (تپانچه) و در زنان؛ فاطمه اسفندیاری (تپانچه) و زهرا حاجلری (تفنگ بادی) ورزشکاران اعزامی به برزیل هستند.

هدایت تیم را حسین باقری (سرمربی تفنگ) و احمد نجفی (سرمربی تپانچه) برعهده دارند.

تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی آخرین گروه اعزامی به المپیک ناشنوایان را تشکیل می‌دهند که کشتی فرنگی ۱۷ اردیبهشت و آزاد ۱۹ اردیبهشت راهی برزیل می‌شوند.

در کشتی آزاد؛ محمد سیاوشی ۵۷ کیلوگرم، کیوان رستم آبادی ۶۵ کیلوگرم، فرود حجتی ۷۰ کیلوگرم ، حسین نوری ۷۴ کیلوگرم، حمیدرضا کنعانی زاده ۸۶ کیلوگرم، محسین منوچهری ۹۲ کیلوگرم، محمدرسول قمرپور ۹۷ کیلوگرم و علی شکیبا زاده ۱۲۵ کیلوگرم، ۸ کشتی اعزامی به المپیک هستند.

هدایت این تیم را رضا لایق (سرمربی) و مربیان تیم (علیرضا رضایی منش و رضا نوذر ایرانی) برعهده دارند.

در کشتی فرنگی نیز صادق ابوالوفایی ۵۵ کیلوگرم، مهدی بخشی ۶۰ کیلوگرم، علی کریمی ۶۷ کیلوگرم، رضا اسماعیلی ۷۷ کیلوگرم، شیرزاد مهکی ۸۲ کیلوگرم، ابوذر ربیع زاده ۸۷ کیلوگرم، اکبر صابری ۹۷ کیلوگرم و محمد محبوبی ۱۳۰ کیلوگرم فرنگی کاران اعزامی به برزیل هستند.

در این مسابقات علی اشکانی (سرمربی) و فرید عدنانی و میثم قبشه دزفولی (مربیان) و جمشید خیرآبادی به عنوان مدیر فنی در مسابقات حضور خواهند داشت.

رقابتهای کشتی فرنگی و آزاد تا ۲۵ اردیبهشت در کاشیاس دوسول برزیل ادامه دارد.

بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان ۲۶ اردیبهشت با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

سومین گروه ورزش ناشنوایان به المپیک برزیل اعزام شدند
زمان اعزام تیم ملی فوتبال ناشنوایان برای حضور در المپیک برزیل مشخص شد
انتخاب دو پرچمدار زن و مرد برای رژه کاروان ایران در المپیک ناشنوایان

انتهای پیام /