کسب نخستین مدال المپیک ناشنوایان ایران توسط بانوی ملی پوش کاتای

ملی پوش کاتای بانوان با کسب مدال برنز نخستین مدال آور کاروان ایران در المپیک ناشنوایان شناخته شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،، رقابت های کاراته بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل از امروز  دوشنبه در بخش کاتا (اجرای نمایش) آغاز شد.
در کاتای انفرادی بانوان ۱۴ ورزشکار در دو گروه به رقابت پرداختند که مژده مردانی و سمانه برجی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند.
مردانی پس از صعود از مرحله اول و دوم رقابتها، در مسابقه با حریف اوکراینی خود برای کسب مدال برنز با امتیاز ۲۳.۸ در مقابل ۲۳.۶۶ حریفش به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد و به نخستین مدال آور کاروان ایران در این بازیها لقب گرفت.
در ادامه این رقابتها، سمانه برجی پس از صعود از مرحله نخست رقابت، در دور دوم از کسب مدال بازماند.

در کاتای انفرادی مردان نیز  ۱۹ شرکت کننده حضور داشتند که رضا فضلی در گروه دوم نماینده ایران بود که در دور نخست با امتیاز ۲۲.۲ در بین هشت نفر برتر قرار گرفت، اما نتوانست راهی مرحله نهایی مسابقات شود.
مسابقات بخش کومیته یا مبارزه بازیهای المپیک ناشنوایان نیز امروز عصر آغاز خواهد شد که سارا ادریا در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در بخش زنان و ابراهیم پورکاشانی در وزن منهای ۸۴ کیلوکرم و حسین تبرته فراهانی در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم نمایندگان ایران هستند.
بازیهای المپیک ناشنوایان برزیل از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار می شود و کاروان صدای ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ نفر در رشته های فوتبال، والیبال ساحلی، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، تیراندازی (مردان و زنان)، کاراته (مردان و زنان) و تکواندو (مردان و زنان) در این بازیها شرکت دارد. ورزش ناشنوایان ایران در دوره گذشته این بازیها رتبه هفتم را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

 ورزشکار در ۸ رشته ورزشی به المپیک ناشنوایان اعزام شدند
سومین گروه ورزش ناشنوایان به المپیک برزیل اعزام شدند
اعلام میزان پاداش پای سکوی مدال آوران ناشنوا در المپیک

انتهای پیام/