المپیک ناشنوایان/کسب۲ مدال طلا و ۲ برنز تکواندوکاران ایرانی

در ادامه بازیهای المپیک‌ ناشنوایان و در ششمین روز از این رقابتها، تکواندوکاران ایران در رشته مبارزه به دو مدال طلا و دو مدال برنز دست پیدا کردند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در ششمین روز از بازیهای المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، روز شنبه ۱۷ اردیبهشت تکواندوکاران ایران در رشته مبارزه به مصاف حریفان خود رفتند و به دو مدال طلا و دو مدال برنز دست یافتند.

در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم، علیرضا شریفی منش که در دور اول استراحت داشت، در دور دوم حریف یونانی را در راند طلایی با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله تکواندوکار قزاقستان را ۱۹ بر ۱۴ شکست داد و فینالیست شد.

در این وزن ۱۲ کشور حضور داشتند.

شریفی منش در فینال برابر تکواندوکار ترکیه به میدان رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۱۵ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

بهزاد امیری، دیگر تکواندوکار ایران در وزن ۶۸ کیلوگرم، پس از شکست تکواندوکار کوبایی، حریف کره ای را ۱۱ بر ۸ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله و در راند طلایی با نتیجه ۱۷ بر ۱۱ دیدار را به حریف یونانی واگذار کرد و برای کسب مدال برنز باید در شانس مجدد رقابت کند. وی در مرحله رده بندی به مصاف حریف ونزوئلا رفت و با نتیجه ۲۰ بر ۳ این حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.

همچنین فاطمه زهرا زلیکانی، دیگر تکواندوکار ایران در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، پس از برتری برابر تکواندوکار یونانی، راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله و در راند طلایی با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ تکواندوکار ازبکستان را شکست داد و فینالیست شد. وی در مرحله فینال به مصاف حریف ترکیه ای رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۱۶ حریف ترکیه ای را شکست داد و به مدال طلا رسید.

مرضیه خوش احوال، دیگر بانوی تکواندوکار ایران در وزن ۴۹ کیلوگرم، پس از برتری برابر تکواندوکار اوکراینی و قزاقستان، در نیمه نهایی رقابت را به حریف ترکیه واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند. خوش احوال در رده بندی با نتیجه ۳۰ بر ۷ حریف کره ای را شکست داد و به مدال برنز رسید.

بیشتر بخوانید:

المپیک ناشنوایان/کسب مدال طلا و نقره پومسه کاران ایرانی
قضاوت داور ایرانی کاراته در بازی‌های المپیک ناشنوایان
تکواندو ناشنوایان در انتظار 4 مدال ارزشمند

انتهای پیام/