فاجعه بزرگ برای شیاطین سرخ/ منچستریونایتد در قعر جهنم

    شب گذشته منچستریونایتد مقابل  تیم برایتون که از تاریخ 120 ساله خود تنها 8 فصل در لیگ برتر حضور داشته، شکست 4 بر صفر را تجربه کرد.

    به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شب گذشته در امریکن‌اکسپرس شهر برایتون یک فاجعه بزرگ برای شیاطین سرخ رخ داد. جایی که منچستریونایتد مقابل این تیم جنوبی که از تاریخ 120 ساله خود تنها 8 فصل در لیگ برتر حضور داشته، شکست 4 بر صفر را تجربه کرد. هوادارانی که به برایتون برای حمایت یونایتد سفر کرده بودند با صدای بلند فریاد زدند: شما لیاقت پوشیدن این پیراهن را ندارید.

    برونو فرناندز پس از بازی جمله هواداران را تصدیق کرد و در ناامیدانه‌ترین حالت ممکن گفت: بله، حتی خود من هم لایق پوشیدن چنین پیراهنی نیستم وقتی چنین نمایشی را به اجرا می‌گذاریم.

    منچستریونایتد اکنون 58 امتیاز بدست آورده تا به یکی از بدترین منچستریونایتدهای تاریخ بدل شود. با اینکه یک بازی هنوز باقی مانده ولی از سال 1991 این تیم هیچ وقت چنین امتیاز پایینی بدست نیاورده بود.

    نکته بسیار مهم این است که از سال 1986 که فرگوسن به این تیم آمد، منچستریونایتد تا سال 93 که اولین قهرمانی خود را بدست آورد، یک بار مقام سیزدهم، 2 بار مقام یازدهم و 2 بار مقام دوم جدول را بدست آورد. آخرین باری که یونایتد در این 40 سال اخیر تا این حد ضعیف ظاهر شد تا به سال‌های ابتدایی سرالکس بازمی‌گردد.

    پیشتر وقتی منچستریونایتد مقابل لیورپول به شکلی تحقیرآمیز شکست خورد، رانگنیک از فروپاشی این تیم صحبت کرد و مدعی شد که باید همه چیز از صفر شروع شود. او گفت که فاصله یونایتد با لیورپول 6 سال است و باید تیم در بسیاری از نقاط بازیکنانی دیگر خریداری کند.

    نکته جالب دیگر این است که منچستریونایتد هفته پیش مقابل برنتفورد به پیروزی 3 بر صفر رسید. در آنجا خداحافظی خوبی با هواداران صورت گرفت و بسیاری امیدوار شدند که این تیم حداقل سهمیه لیگ اروپا را بدست آورد ولی نمایش دیشب آنها چیزی فراتر از فاجعه بود. چیزی نزدیک به فروپاشی. تیمی که هیچ شباهتی به یک تیم معمولی هم ندارد. شکننده، بی‌روح، بی‌انگیزه و تیمی که حالا ممکن است به وستهام سهمیه لیگ اروپا را نیز تحویل دهد.

    اتفاق شرم‌آور دیگر در این روزهای منچستریونایتد اعلام قرارداد رانگنیک با تیم ملی اتریش بود. رانگنیک هفته گذشته با تیم ملی اتریش به توافق رسید، در صورتی که می‌توانست این اتفاق با چند هفته تاخیر و پایان یافتن فصل اعلام شود. این تیم نشان داد که رختکن نیز همه چیز را باخته و هیچ چیزی در سر جایش نیست. سرمربی تیم در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان نقشه او را عملی کردند، سراسیمه جواب داد: بله، بازیکنان به تاکتیک پایبند بودند، حریف خیلی خوب بازی کرد.

    نکته تاسف‌بار یونایتد فعلی این است که هیچ چیزی در این تیم مشخص نیست و در این فضا سرمربی تیم با یک تیم ملی قرارداد می‌بندد. تیمی بی‌روحیه که نه وضعیت بازیکنانش مشخص است، نه مربی فعلی جایی در آینده تیم دارد و نه خبری از مربی آینده است. بی‌پناه در ویرانه‌ای افتاده و انتظار می‌کشد تا زودتر فصل به پایان برسد. البته رانگنیک به عنوان مشاور در تیم خواهد ماند ولی فضای رختکن نشان می‌دهد که تیم کاملاً به هم ریخته و یونایتد در بدترین لحظات تاریخ خود قرار گرفته است.

    در این بازی هواداران برایتون نیز بیکار نماند و مقابل رونالدو و دیگر ستاره‌های منچستریونایتد شعار دادند: شما به مانند یک آشغال بازی می‌کنید!

    سرمربی آلمانی منچستریونایتد نیز گفت: نمایش امروز ما یک فاجعه بود. از دقیقه اول تا آخرین لحظه ما اصلا خوب نبودیم. من فقط می‌توانم به خاطر چنین نمایشی و شکستی تحقیرآمیز از هواداران عذرخواهی کنم.

    سرمربی آینده شیاطین سرخ منتظر است تا لیگ هلند به پایان برسد و خودش را زود به کارینگتون برساند. 3 بازی در لیگ هلند باقی مانده و باید دید آژاکس آیا می‌تواند در رقابت با پی‌اس‌وی آیندهوون به قهرمانی دست پیدا کند.

    تن هاگ که اکنون تمرکزش را نیز از دست داده باید هر چه سریع‌تر سر و سامانی به این منچستریونایتد فعلی بدهد. چیزی که مشخص است این بوده که بسیاری از بازیکنان تیم مسیر خروج از اولدترافورد را پیش خواهند گرفت. او قصد دارد در برخی نقاط ترکیب خود را تقویت کند و برخی بازیکنان خود را به فروش رساند.

    رسانه‌های انگلیسی از فروش 11 بازیکن صحبت کردند که بزرگترین آنها پل پوگبا خواهد بود. بازیکنی که هر وقت خوب بود، منچستریونایتد نیز روزهای درخشانی سپری کرد ولی مشکل اینجا بود که روزهای خوب پوگبا حداقل باقی ماند.

    نکته مهم آینده رونالدو است که باید هر چه سریع‌تر مشخص شود. این بازیکن پس از 20 سال برای اولین بار از رسیدن به لیگ قهرمان اروپا بازماند و هنوز مشخص نیست که آیا در این تیم می‌ماند یا مسیری دیگر را در 37 سالگی برای خود پیش خواهد گرفت.

    از 12 گل اخیر منچستریونایتد، 9 گل را کریستیانو رونالدو به ثمر رسانده و مشخصاً در نبود او تیم یونایتد با مشکل روبه‌رو خواهد شد. البته بسیاری معتقدند که آمدن رونالدو فشار روی تیم را افزایش داد و باعث شد تا هارمونی و یک دستی تیم از بین برود ولی آمار چیزی دیگر را به ما نشان می‌دهد.

    کریستیانو در بدترین فصل یونایتد توانست 18 گل به ثمر رساند و پس از صلاح و سون به بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس نام گیرد.


    دیوید دخیا با اینکه با خوردن 56 گل ، بدترین آمار ممکن در منچستریونایتد را به ثبت رساند ولی با 126 سیو به دومین گلر برتر لیگ نام گرفت

    همانطور که پیش‌بینی می‌شد، یونایتد در قعر جهنم در حال حاضر قرار دارد و به یک پوست اندازی جدی برای احیا نیازمند است. کار تن‌هاگ جوان بسیار در اولدترافورد سخت بوده و باید دید پس از پایان این فصل کابوس‌وار چه روزهایی در انتظار شیاطین سرخ خواهد بود.

    انتهای پیام/