مشتاقی: تعویق بازی‌های آسیایی كشتی به ضرر ما شد/ سال 2015 مافیای فدراسیون باعث عدم قهرمانی تیم بود

بهرام مشتاقی پیشكسوت كشتی كشور در گفتگویی با رادیو ورزش گفت: تعویق مسابقات آسیایی و عدم شركت تیم ایران در این بازی‌ها به ضرر ما شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بهرام مشتاقی پیشكسوت كشتی كشور در گفتگویی با برنامه جهان ورزش (كشتی) رادیو ورزش در خصوص همزمانی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی اظهار داشت: تعویق مسابقات آسیایی از نظر من به ضرر ما شد چرا كه در فرنگی دو تیم خوبی را داریم. این اتفاق هم نتیجه تلاش هشت ساله نوجوانان ماست كه یك پشتوانه خوبی برای این رشته شدند. خوشبختانه فدراسیون هم خیلی خوب این كشتی‌گیران را تربیت می‌كند. نفرات خوبی را در كشتی فرنگی داریم. به ضرر تیم ایران شد كه در بازی‌های آسیایی شركت نكرد.

وی خاطرنشان كرد: ما دو تیم داشتیم، سابق اشتباه می‌كردیم تیم اصلی‌مان هم به آسیایی می‌رفت و بعد جهانی و از این بابت لطمه می‌خوردیم. در گذشته بچه‌های ما در تهران قهرمان جهان شدند و 15 روز بعد به بازی‌های آسیایی رفتیم كه در چند وزن ضربه خوردیم و حاجی‌زاده قهرمان جهان، نتوانست در بازی‌های آسیایی انتظارات را برآورده كند، یا در فرنگی ما در تهران 8 طلای بازی‌های آسیایی را گرفتیم و بعد در جهانی لهستان همه تیم نابود شدند. در مسابقات آسیایی كه به بازیكنان ضرر زده می‌شود در صورت داشتن دو تیم شركت در آن بلامانع است.

عضو سابق تیم ملی فرنگی در مورد شانس تیم ملی كشتی فرنگی برای مسابقات صربستان ادامه داد: خوشحالم كه تیم ملی فرنگی ما بسیار خوب است و ما می‌توانیم برای مسابقات جهانی روی آنان متمركز باشیم. مسابقات جهانی امسال به دلیل نبود روس‌ها به لحاظ تیمی خیلی به نفع ما است. در سال گذشته هم مدال های طلایی كه گرفتیم هیچ كدام با روسیه نبود و بچه های ما با این كشور بازی نكردند. نبودن روس‌ها باعث این می‌شود كه تیم ملی كشورمان از نظر تیمی جلو باشد. اگر الان خوب متمركز شویم مقام دوم پارسال را به مقام اول تبدیل می‌كنیم اما كار خیلی سختی است. سال گذشته مسابقات حدودا 2 سال پس از شیوع بیماری كرونا و كناره‌گیری بچه ها و تمرینات نامنظم برگزار شد. امسال با وجود اینكه روس‌ها حضور ندارند مسابقات سخت‌تر است. ولی تیم ما می‌تواند با دارا بودن قهرمانانش در سكوی اول جایگزین شود.

بهرام مشتاقی با اشاره به تحریم كشور روسیه در این رشته و تلاش آنان برای حضور در مسابقات از طریق اتحادیه جهانی كشتی گفت: به نظر من روس‌ها به دلیل نفوذ بالایی كه دارند قطعا به نتیجه خواهند رسید چرا كه همیشه در كشتی هم نفوذشان را به اثبات رساندند. تیم روسیه هم تیمی است كه اگر در مسابقات جهانی نباشد، مسابقات جذابیت همیشگی را ندارد. نبود تیم ایران هم شیرینی مسابقات را كم می‌كند. ولی بودن روس‌ها هم از نظری برای ما بد نیست و می‌تواند راه رابرای ما هموار كند.

او تصریح كرد: طلای سنگین وزن و با ارزشی در دست ماست. مثلاً در سنگین‌وزن ما در شرایطی طلای جهانی را گرفتیم كه رضا كایالپ و لوپز كوبایی نیامدند، كایالپ هم كه دوباره كارش را برای بازگشت به مسابقه آغاز كرده است و لوپز هم ممكن است باز برای المپیك بعدی بیاید و در عین حال تیم ما هم بد نیست و می‌تواند از سكوی قهرمانی بالا رود. ما باید طلای‌مان را حفظ كنیم. امیدوارم تیم، مقام اول را كسب و دل مردم را شاد نماید.

پیشكسوت كشتی در خاتمه گفت: فدراسیون كشتی هم فعالیت خوبی را دارد. اردوهای منسجمی را برگزار كرده و از نظر مالی هم مشكلی ندارد و هزینه خوبی را می‌كند. بچه‌ها هم با روحیه باز می‌توانند سكوی جهانی را از آن خود كنند. تیم ما در مسابقات جهانی 2012 لندن و با حضور كایالپ توانست قهرمان جهان شود. سال 2015 هم می‌توانستیم این كار را تكرار كنیم اما با وجود مافیا در پشت پرده فدراسیون و نفرات تیم ملی باعث شد ما قهرمان نشویم و لطمه آن را در بازی‌های ریو 2017 خوردیم. در آن جا هم نتوانستیم شایستگی‌های خود را به صورت كامل نمایان كنیم. ولی در حال حاضر خوشبختانه با پشتوانه‌ای كه تیم در این سال‌ها كسب كرده، تیم بسیار خوبی در دستان مربیان است. سرمربی تیم هم بسیار پخته است و خیلی خوب می‌تواند از كشتی‌گیران استفاده نماید. امیدوارم این پختگی را همچنان در مسابقات جهانی از این سرمربی شاهد باشیم تا تیم ما پس از سال ها بتواند این مقام را مجدد كسب كند.

انتهای پیام/