منازعه روسیه و اوکراین به تنیس کشیده شد

در پی درگیری‌های نظامی میان روسیه و اوکراین، دیمیتری تورسونوف، سرمربی روسی تنیس، اعلام کرد که او و آنت کونتاویت، تنیسور استونیایی و نفر ۲ رنکینگ زنان جهان، با هم قطع همکاری کرده اند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  این مربی ۳۹ ساله روسی این خبر را از طریق پیامی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد.
چند هفته قبل کونتاویت اعتراف کرده بود که هر دو برای کنار آمدن با پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین دچار مشکل شده اند.
تورسونوف که به عنوان بازیکن به رتبه بیستم انفرادی نیز رسید، در این شبکه اجتماعی نوشت: «می‌خواهم اعلام کنم که من و آنت به همکاری خود ادامه نخواهیم داد.

می‌خواهم از آنت به خاطر این فرصت تشکر کنم، به او به خاطر رتبه‌ی بالای حرفه‌ای‌اش تبریک بگویم و برای او آرزوی موفقیت در آینده دارم.

این بیانیه همان روزی منتشر شد که رسما تایید شد ک کونتاویت به رتبه دوم در رده بندی انجمن تنیس زنان (WTA) صعود کرده است.
تورسونوف در آگوست ۲۰۲۱، چهار سال پس از اینکه به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بازنشسته شد، مربیگری کونتاویت را بر عهده گرفت.

او با تعدادی از بازیکنان زن برجسته کار کرده است، از جمله النا وسنینا از روسیه، بازیکن نیمه نهایی ویمبلدون در سال ۲۰۱۶، و آرینا سابالنکا، که سال گذشته به جمع چهار نفر پایانی ویمبلدون و اوپن آمریکا رسید.

کونتاویت ۲۶ ساله در طول دوران همکاری اش با تورسونوف، چهار عنوان قهرمانی WTA را به دست آورد، اما نتوانست از دور سوم در هیچ یک از چهار گرند اسلم بزرگ عبور کند.

او اخیراً در دور اول مسابقات آزاد فرانسه مقابل آژلا تومجلانوویچ شکست خورد.

کونتاویت ماه گذشته در مصاحبه‌ای با خبرنگاران استونیایی اعتراف کرد که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه، هم او و هم تورسونوف با دچار مشکل شده اند.

این بازیکن ۲۶ ساله قبل از مسابقه در رولان گاروس گفت: «برخورد با این مسئله از نظر ذهنی دشوار است، حتی سفر کردن. اما نمی‌خواهم احساساتی که در ذهنم به مربی مربوط می‌شود را به اشتراک بگذارم.»

انتهای پیام/