روسیه به میزبانی هند در المپیک کمک می کند

«اولگ ماتیستین» در جریان سفر هیئت اعزامی روسیه به هندوستان به منظور حضور در کنوانسیون بین‌المللی مقابله با دوپینگ در ورزش، این اظهارات را عنوان کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ماتیسن در این‌باره گفت: بر این باوریم که رونق هر جنبشی به تنوع و برابری فرصت‌ها برای تمامی شرکت‌کنندگان در آن جنبش وابسته بوده و مقصودمان در این مورد بازی‌های المپیک است. در صورت تحقق چنین رویایی، مسلما برای دوستان و همقطاران‌مان در هند بسیار خوشحال خواهیم شد. در صورتی که میزبانی از بازی‌های المپیک به واقعیت بدل شود، آنگاه معیاری دیگر در مسیر رشد باثبات این کشور فراهم خواهد شد. همواره آماده تعامل بوده و آمادگی داریم که تجربیات خود را در حوزه میزبانی از بازی‌های المپیک به اشتراک بگذاریم و این کار را بارها انجام‌ داده‌ایم و بنابراین اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود، کمک به هند در سازماندهی این رویداد، باعث خوشحالی کارشناسان روسیه خواهد بود.

روسیه در تازه‌ترین تجربه میزبانی از این رویداد، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ را در سوچی میزبانی و سازماندهی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز میزبانی جام جهانی را برعهده داشت.

هند که هرگز میزبانی بازی‌های المپیک نبوده، تمایل خود را برای میزبانی را برای میزبانی از این رویداد در سال ۲۰۳۲ ابراز کرده بود اما در نهایت استرالیا گوی سبقت را از این کشور ربود.

گزارش رسانه‌های هندی حاکی از آن است که این کشور قصد دارد برای میزبانی از المپیک ۲۰۳۶ نامزد شود. با این حال، کمیته بین‌المللی المپیک تا اعلام میزبان نهایی فاصله زیادی داشته و انتظار می‌رود تصمیم نهایی در فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ اتخاذ و اعلام شود. مصر و اندونزی نیز برای میزبانی ابراز تمایل کرده‌اند.

انتهای پیام/