رونی از هدایت دربی کانتی استعفا داد

وین رونی بعد از ناکامی در هدایت تیم دربی کانتی از مربیگری این تیم کناره‌گیری کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از ساکرنت،  وین رونی در فصل گذشته نتوانست دربی کانتی را در لیگ دسته یک انگلیس حفظ کند، زیرا باشگاه بحران زده با کسر ۲۱ امتیاز از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس روبه‌رو شد و کار سختی برای بقا در لیگ داشت. در نهایت این مربی جوان نیز تصمیم به رفتن از این تیم گرفت.

رونی، بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد و انگلیس، در سال ۲۰۲۰ هدایت دربی را بر عهده گرفت و یک سال از قرارداد او با این تیم باقی مانده بود. کاپیتان پیشین انگلیس فصل گذشته در آستانه بر عهده گرفتن هدایت تیم اورتون بود که این اتفاق رخ نداد و فرانک لمپارد به عنوان سرمربی انتخاب شد و توانست اورتون را در لیگ برتر نگه دارد.

وین رونی درباره رفتن از این تیم گفت: در طول تابستان من از نزدیک تحولات مربوط به مالکیت دربی کانتی را دنبال کرده‌ام. امروز با مدیران ملاقات کردم تا تصمیم خود را به آن‌ها اطلاع دهم که زمان آن رسیده است که باشگاه را ترک کنم. انصافاً مدیران بسیار تلاش کردند تا تصمیم من را تغییر دهند، اما تصمیم خودم را گرفته بودم. دوران حضورم در باشگاه تمام شده است. دوران خوبی در دربی کانتی داشتم ولی همان‌طور که گفتم زمان من در این تیم تمام شده بود و تصمیم گرفتم از هدایت تیم کناره‌گیری کنم.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: شخصا احساس می‌کنم باشگاه اکنون باید توسط فردی باانگیزه هدایت شود و تحت تاثیر اتفاقاتی که در ۱۸ ماه گذشته رخ داده است، قرار نگیرد. من دوران حضورم در دربی را با غرور و محبت فراوان به یاد خواهم آورد و از همه کارکنان، بازیکنان و البته هواداران به خاطر حمایت باورنکردنی‌شان تشکر می‌کنم. هرگز شما را فراموش نمی‌کنم و امیدوارم در آینده نزدیک دوباره همه شما را ببینم.

دربی کانتی توسط لیگ فوتبال انگلیس به دلیل نقض قوانین مالی ۲۱ امتیاز جریمه شده بود زیرا مدیریت می‌خواست از مشکلات مالی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا جلوگیری کند. در نهایت این تیم نتوانست در لیگ دسته یک بماند و به دسته دوم سقوط کرد.

رونی ۳۶ ساله در ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان سرمربی دربی کانتی انتخاب شد. او پیش از این به عنوان بازیکن – مربی در تیم دربی کانتی فعالیت داشت. او به عنوان فوتبالیست ۳۵ بازی برای دربی انجام داد و ۷ گل به ثمر رساند و ۳ پاس گل داد.

رونی به خاطر بازی و درخشش در تیم‌های اورتون، منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس شناخته می‌شود. او اولین بازی خود را با اورتون در سال ۲۰۰۲ در سن ۱۶ سالگی انجام داد. در تابستان ۲۰۰۴، او به منچستریونایتد نقل مکان کرد، جایی که او بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد (۲۵۳ گل در ۵۵۹ بازی). در سال ۲۰۱۷ وین رونی به تیم اورتون بازگشت و پس از آن نیز راهی دی سی یونایتد آمریکا شد. رونی با منچستریونایتد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، پنج بار قهرمان انگلیس، سه بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

بیشتر بخوانید:

وین رونی : هر بازیکنی جز لیونل مسی به کریستیانو رونالدو حسودی می‌کند
کامنت کریستیانو رونالدو خطاب به وین رونی: دو تا حسود + عکس
فرهاد مجیدی باشیم یا وین رونی؟

انتهای پیام/