تکواندو قهرمانی آسیا| کسب 2 مدال طلا توسط بانوان ایران

ملی پوشان تکواندو بانوان امروز در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب دو مدال طلا شدند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد.

امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء هاپ چانگ» رفتند که اکرم خدابنده موفق شد سومین طلای تیم ملی بانوان ایران را کسب کند.

وی در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و 9 بر 4 به  برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.سرگروه تیم ملی بانوان نیز در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

* پوراسماعیل قهرمان آسیا شد

در فینال وزن ۷۳- کیلوگرم زهرا پوراسماعیل برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ به پیروزی دست پیدا کرد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی امروز صبح با برتری مقابل «راما الراب» از اردن و «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راه مبارزه نهایی شده بود.

* نقره آسیا روی سینه علیرضا نادعلیان

همچنین علیرضا نادعلیان نماینده تیم مردان ایران با قبول شکست برابرسونگ ژائوژیانگ نماینده چین نایب قهرمان شد.

نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در مبارزه پایانی «سونگ ژائوژیانگ» چینی در 2 راند باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

سنگین وزن جوان کشورمان در نخستین پیکار خود در مرحله یک چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر و سپس «امیرعلی اکبری» از افغانستان را با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدا بنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولی‌زاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه ششم تیرماه ادامه دارد

بیشتر بخو.انید:

تکواندو قهرمانی آسیا| کسب دو مدال نقره برای دختران ایران
تکواندو قهرمانی آسیا| کسب دو مدال نقره برای ایران
مداح: کیانی تکواندوکار باهوشی است /تکواندوی بانوان شروع قدرتمندی داشت

انتهای پیام/