ادعای جنجالی ماجدی؛ پیشنهاد میزبانی به AFC می‌دهیم!

ماجدی: قصد داریم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد میزبانی ایران در مسابقات جام باشگاه های فوتسال بانوان آسیا را بدهیم و بدون شک تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از فدراسیون فوتبال، دوره دانش افزایی و هم اندیشی استعدادیابان فوتسال براي توسعه فوتسال پایه، با حضور میرشاد ماجدی، احسان اصولی، علی تارقلی زاده، حسین شمس، علی صانعی، ابوالفضل کریمیان، علی رعدی و مسئولان کمیته فوتسال استان ها و استعدادیابان سراسر کشور امروز یکشنبه ۲۳ مرداد در مجموعه فرهنگی ورزشی پارت کیان تهران برگزار شد.
در حاشیه این دوره از حسین شمس، علی تارقلی زاده و علی رعدی چهره های تاثیرگذار فوتسال کشور تجلیل شد.
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال ضمن خیرمقدم به حاضرین در این دوره گفت: با تک تک نفراتی که در این دوره حضور دارند خاطره های بسیار خوبی دارم. از آقای اصولی تشکر می کنم که این دوره را برگزار کرده تا با به روز رسانی دانش شما، شاهد رشد و موفقیت بیش از پیش فوتسال کشور باشیم.
وی ادامه داد: 30 سال پیش در استعدادیابی فوتبال شاگرد ناصر صالح بودم. همچنین وجود علی تارقلی زاده که آسیا باید به ایشان افتخار کند و متاسفم برای فوتبال و فوتسال آسیا که این نگین ارزشمند را از دست داده برای همه ما باعث افتخار است. در واقع حضور این عزیزان برای فوتسال بسیار تاثیر گذار و اثر بخش بوده و هر کسی رئیس فدراسیون فوتبال باشد باید از این سرمایه ارزشمند برای فوتسال کشور استفاده کند. همچنین آقای حسین شمس و علی صانعی که سال ها افتخار حضور و همکاری را با هم داشتیم. آقای رعدی معلم اخلاق فوتسال است و باید از این نفرات بهترین استفاده را در زمینه رشد و توسعه رشته فوتسال داشته باشیم.
سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: کار بسیار خوبی که ده ماه پیش در بحث استعدادیابی در فوتبال آغاز کردیم و خروجی آن قهرمانی تیم فوتبال جوانان و نوجوانان پسران و نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان بود. باید در فوتسال هم این چنين شود. بر اساس الگویی که در اسپانیا پیاده می شود بین سال های 2022 تا 2026 چهار سال برنامه ریزی می کنند تا ۱۰هزار استعداد را شناسایی و ارزیابی كنند، من در اینجا اعلام می کنم که ما توانستیم نزدیک به ۳۰ هزار بازیکن کمتر از ۱۶ سال و کمتر از ۱۹ سال در بخش پسران و‌ دختران را شناسایی کنیم و از اين افراد حدود 70% ترکیب تیم های ملی ما شکل گرفت که شاهد موفقیت و درخشش این تیم ها هستیم.
ماجدی گفت:در فوتبال برگه های استعدادیابی جداگانه ای برای شهرستان ها، استانها و کشور طراحی کردیم. در فوتسال این ضریب با اطمينان بالاتر است و به عنوان سرپرست فدراسیون این قول را می دهم هر برنامه ای که کمیته فوتسال در زمینه استعدادیابی ارائه دهد، همانند فوتبال همه هزینه ها از جمله البسه، هزینه ایاب و ذهاب را با وجود همه مشکلات و کمبودهای مالی، فدراسیون تامین می کند. چون استعدادیابی برای ما اهمیت ویژه ای دارد.
وی افزود: متاسفانه امسال در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال بانوان دیده نمی شود و نمی دانم که چرا این رقابت ها لغو شده است که جای تاسف دارد. در اين زمينه نامه نگاری شده اما به سرانجامی نرسیده است. قصد داریم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد میزبانی ایران در مسابقات جام باشگاه های فوتسال بانوان آسیا را بدهیم و بدون شک همه تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد، هرچند می دانیم به علت تحریم ها هزینه برگزاری را پرداخت نمی کنند اما این رویداد برای ما اهمیت دارد و از برگزاری آن حمایت می کنیم.

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال هم گفت: فدراسیون فوتبال با اهمیت بالایی که به فوتسال می دهد، برنامه هایی که توسط این کمیته تدوین شده به مرحله اجرا در آمده و در بخش استعدادیابی با توجه به اشراف کاملی وجود دارد، توانسته ایم بسیار موفق عمل کنیم. در دوره های کوتاه مدتی که استعدادیابی برگزار شد شاهد این بود یم که بازیکنان مستعد در عرصه های بین المللی حضور داشته و عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.
وی ادامه داد: در واقع در بحث استعدادیابی گام های خوبی برداشته شد که این امر حاصل زحمات شما است. آنچه مسلم است استعدادیابی در فوتسال از مهمترین اهداف پیشرفت این کمیته بشمار می رود.
اصولی افزود: اگر در استان ها فضای کاری به سمت استعدادیابی برود و در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد، بدون شک شاهد موفقیت های خوبی در فوتسال خواهیم بود. هدف ما این است که فوتسال پایه را در سراسر کشور تقویت کنیم برهمین مبنا عملکرد شما مسئولان کمیته فوتسال استانها در استعدادیابی بسیار موثر خواهد بود.
رئیس کمیته فوتسال گفت: ارزیابی عملکرد استانها را بررسی می‌کنیم و امیدواریم این دوره بتواند مثمرثمر باشد و شاهد افتخارآفرینی بیش از پیش فوتسال در عرصه های بین المللی باشیم. از شما می خواهم بهره کافی را از این کلاس داشته باشید تا در مسیر موفقیت با برنامه ریزی دقیق و تجربه بالایی که دارید، گام بردارید.

بیشتر بخوانید:

مهر صادقی نایب رییس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا شد
جام کنفدراسیون والیبال آسیا/شکست جوانان ایران مقابل چین
واکنش کنفدراسیون فوتبال آفریقا به حرف‌های دی‌لورنتیس

انتهای پیام/