دستگیری یکی از مسئولان ارشد المپیک توکیو

یکی از مسئولان ارشد بازیهای المپیک تابستانی به ظن دریافت رشوه دستگیر شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از خبرگزاری کیودو نیوز، دادستان توکیو روز چهارشنبه هارویوکی تاکاهاشی ۷۸ ساله را که در جریان آماده سازی و برگزاری بازی های المپیک تابستانی توکیو عضو کمیته سازماندهی این مسابقات بود، به ظن دریافت رشوه دستگیر کرد.

تاکاهاشی مظنون به دریافت رشوه چند ده میلیون ینی از یک شرکت تولید کننده بزرگ لباس محلی به نام Aoki است که بعداً اسپانسر رسمی بازی ها شد.

در ماه جولای، بازرسان به خانه تاکاهاشی و همچنین دفتر آژانس تبلیغاتی دنتسو، جایی که او قبلاً در آن کار می‌کرد، یورش بردند. تاکاهاشی بارها تاکید کرده است که قبلاً در زمانی که مدیر ارشد دنتسو، بزرگترین آژانس تبلیغاتی کشور بود، تماس های کاری نزدیکی با آئوکی داشت، اما به محض اینکه به عضویت کمیته برگزاری بازی ها درآمد، آنها را به طور کامل قطع کرد.

دادستان‌ها در حال بررسی تاثیر معامله بین آئوکی و شرکت تاکاهاشی بر بازی‌های المپیک هستند. تاکاهاشی به‌عنوان یکی از اعضای کمیته برگزاری، اساساً یک کارمند دولتی محسوب می‌شد و دریافت هدایا یا پول توسط او می‌توانست به عنوان رشوه تلقی شود.

تاکاهاشی به کیودو گفت که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است.

پیش از این گزارش شده بود که در دسامبر ۲۰۱۸، دادستان فرانسوی تسونکازو تاکدا رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن را به خرید آرای اعضای IOC از کشورهای آفریقایی متهم کرده بود.

انتهای پیام/