اظهارات فخری، پاکدامن و قربانی پس از قهرمانی سابر ایران !

پس از قهرمانی تیم ملی سابر کشورمان در مسابقات کشورهای اسلامی، مدیر فنی و سرمربی تیم ملی از عملکرد خوب این تیم تمجید کردند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه علی پاکدامن پس از کسب مدال طلای تیمی سابر در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: می‌خواستیم ثابت کنیم شکست برابر ترکیه در مسابقات جهانی مصر، تنها یک اتفاق بود و خیلی سرشار از انگیزه بودیم تا آنها را در خاک خودشان ببریم و خوشبختانه این اتفاق رقم خورد. البته این نتیجه چیزی از شایستگی‌های فنی آنها کم نمی‌کند، زیرا در قهرمانی اروپا تیم‌های بزرگی از جمله فرانسه و ایتالیا را برده و سوم اروپا شده بودند.

وی در ادامه افزود: ترکیه‌ای‌ها در قهرمانی جهان هم توانستند ما و همچنین تیم خوب رومانی را شکست دهند. با وجود باخت ترکیه باید بگویم آنها تیم قابل احترامی هستند. حتی در بازی پایانی بخش انفرادی نماینده آنها توانست با شکست من قهرمان شود.

کاپیتان تیم ملی سابر کشورمان گفت: سرشار از انگیزه بودیم تا ثابت کنیم شکست مقابل ترکیه در مصر تنها روی حادثه و اتفاق بوده است. آن چیزی که مشخص است این است که تیم بزرگی هستیم و هنوز کارهای نکرده زیادی پیش روی ماست که باید به آنها برسیم، از جمله کسب مدال در المپیک و قهرمانی جهان که امیدوارم این اتفاق هم برای ما رقم بخورد.

پاکدامن با ابراز خوشحالی از کسب مدال طلا در این بازی‌ها بیان کرد: در ابتدای امر این مدال را تقدیم مربیان و کسانی که برای ما زحمت کشیدند و به ناحق قضاوت شدند، می‌کنیم. خدا را شکر که مدال گرفتیم و این مدال را تقدیم همه بزرگان این رشته می‌کنم.

وی راجع به اینکه وزیر ورزش ترکیه با ناراحتی سالن مسابقات را ترک کرد، گفت: به وزیر ورزش ترکیه مشاوره اشتباهی داده بودند، زیرا در شمشیربازی و همچنین کشتی، والیبال و وزنه‌برداری سطح آنها به ما نمی‌خورد.

قربانی: سابریست‌ها هم‌قسم شده بودند نتیجه خوبی بگیرند
امین قربانی سرمربی تیم ملی سابر درباره قهرمانی تیم کشورمان گفت: در ابتدا به مردم خوب کشورم تبریک می‌گویم و امیدوارم این مدال را از ما بپذیرند. کار سختی در فینال داشتیم. ترکیه در اروپا با شکست تیم‌های خوب گرجستان و همچنین ایتالیا به جایگاه سوم اروپا رسیده بود.

وی افزود: یک ماه پیش در جریان مسابقات قهرمانی جهان به آنها باخته بودیم و پس از آن نتیجه، خیلی انتقادات به ما وارد شده بود، اما اکنون با این نتیجه و مدال طلا نشان دادیم آن نتیجه تنها حادثه بوده است. خدا را شکر که توانستیم دل مردم را شاد کنیم و این یک دنیا ارزشمند است.

سرمربی تیم ملی سابر گفت: بازیکنان ما آنقدر پتانسیل و توانمندی بالایی دارند که جز این هم از آنها انتظار نمی‌رفت. تمام بچه‌ها هم‌قسم شده بودند تا یک نتیجه خوب بگیریم و این هم برای ما رقم خورد.

قربانی با اشاره به بازی سخت مقابل ترکیه گفت: کار سختی داشتیم، زیرا ترکیه حریف قدری برای ما بود. البته سابر ما همیشه قدرت خودش را به دنیا نشان داده است. حتی امروز هم در پیست ضرباتی که می‌زدیم واقعاً نتیجه زحمات خود بچه‌ها بود که توانستیم سطح بالای خودمان را به دنیا نشان دهیم. از تک تک بچه‌ها، خانواده‌های‌شان و همچنین تمام کسانی که برای ما زحمت کشیدند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

فخری: تیم ترکیه در کشور خودش نتیجه بدی را تجربه کرد
پیمان فخری پس از کسب مدال طلای تیم ملی سابر در بازی‌های کشورهای اسلامی بیان کرد: ما یک ماه پیش در قهرمانی جهان به ترکیه باخته بودیم و گذاشته بودیم که در ترکیه و کشور خودشان، شکست بدی را تجربه کنند و خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد. با این نتیجه نشان دادیم سطح تیم ما خیلی بالاتر از آنهاست.

مدیر فنی تیم‌های ملی سابر ادامه داد: از قبل به بچه‌ها گفته بودم باید با اقتدار آنها را ببریم که به آن جامه عمل پوشاندیم. البته داور در برخی مواقع به دلیل میزبان بودن ترکیه، به آنها کمک می‌کرد. هر چند از قبل به بچه‌ها گفته بودیم آنقدر خوب بازی کنند که کار به داوری نرسد. در پایان هم با شکستی که به آنها تحمیل کردیم با سکوت به ما دست دادند و متوجه شدند خبری نیست تا دوباره بخواهند ما را ببرند.

بیشتر بخوانید :
بازی‌های کشورهای اسلامی/ تیم شمشیربازی سابر مردان ایران قهرمان شد
بازی‌های کشورهای اسلامی/ صعود دو شمشیر باز سابر مردان ایران به نیمه نهایی
شمشیربازی قهرمانی جهان مصر/تیم ملی سابر زنان ایران شکست خورد

انتهای پیام/