رئیس اسبق فدراسیون فوتبال: مجلس و وزارت ورزش اذهان عمومی را مشوش کرده است

امیر عابدینی گفت: اذهان عمومی از نوع موضع گیری مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان مشوش است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ برنامه مجله فوتبال شبکه خبر امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه با موضوع هزینه‌های باشگاه های فوتبال در لیگ برتر و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه گزارشی از مسابقات لیگ برتر فوتسال پخش شد.

امیر عابدینی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی گفت: با شروع لیگ برتر هیجان و شور و شوقی در کشور ایجاده شده است، اما در حال حاضر ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع است و‌ای کاش این مسئله به گونه‌ای حل می‌شد که تماشاگران در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. ما امسال قرار است در جام جهانی حضور پیدا کنیم، اما چقدر خودمان را برای حضور در این مسابقات آماده کرده ایم؟ و این دغدغه‌های افرادی است که فوتبال را دنبال می‌کنند. ما در فوتبال کشورمان آرامش لازم را نداریم و دلیل آن بی تجربگی فدراسیون فوتبال است.

او در خصوص ریخت و پاش‌ها در فوتبال کشورمان گفت: من معنای ریخت و پاش را به کلی قبول ندارم و ما هزینه‌های که انجام می‌دهیم برای قرار داشتن در سطح بالای فوتبال آسیا و جهان است، اما نگرانی جامعه فوتبال این است که آیا ما باید به اندازه رشدمان هزینه می‌کنیم؟ ما درست تحلیل نمی‌کنیم به اندازه‌ای که در فوتبال هزینه می‌شود رشد و ارزش افزوده نداشته ایم. مسابقات لیگ ما با تاکتیک و قدرت شروع نشد و تیم‌ها آن بضاعت کافی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از خودشان نشان ندادند. برخی از بازیکنان را که در زمین می‌بینید و رقم قرارداد آنان را که متوجه می‌شوید  من هر چه در معیار‌های فوتبال جهان جست و جو می‌کنم این موضوع تقارنی با هم  ندارد.

او در خصوص قرارداد بازیکنانی لژیونری که به لیگ برتر برمی گردند، گفت: در باشگاه‌های بزرگ دنیا تعداد زیادی از بازیکنانشان را از تیم‌های پایه خودشان تامین می‌کنند و دلیل آن‌ها این است که بضاعت مالی آن‌ها از هم نپاشد و باشگاه بتواند استواری خودش را حفظ کند. بازیکن ما که لژیونر می‌شود در سطح جهانی به او حقوق می‌دهند، اما وقتی به لیگ کشورمان برمی گردد باید معیار‌های مالی ما را بپذیرد. تامین بودجه باشگاه‌های ما مشخص است و باشگاه‌ها فقط از چندبخش می‌توانند درآمدزایی کنند. متاسفانه به دلیل همه گیری ویروس کرونا ۲ سال است که تماشاگران در ورزشگاه حضور ندارند و باشگاه‌ها از این مورد نیز درآمدی ندارند. باشگاه‌ها در خصوص حق پخش تلویزیونی باید یک تعاملی داشته باشند، اما ما بد عمل می‌کنیم. باشگاه‌های ما سهام خودشان را فروختند، اما آیا فروش سهام برای هزینه کردن یا سرمایه گذاری بود.

در ادامه برنامه هزینه‌های باشگاه پرسپولیس و استقلال در این فصل لیگ برتر بررسی شد و در ادامه اشاره شد که باشگاه‌های صنعتی تاکنون هزینه‌های خود را منتشر نکرده اند.

احمد جمشیدیان، بازیکن سابق سپاهان در مصاحبه ای اعلام کرده است که سپاهان گران‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را بسته است. در اظهار نظری دیگر نیز هادی عقیلی گفته است با وجود جذب رامین رضاییان، محمد دانشگر، مانوئل فرناندز و … حتما از سپاهان باید انتظار قهرمانی داشت.

ارزش الویس کامسوبا تقریبا ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود، اما طبق گفته‌های کامسوبا و باشگاه FC سیدنی او با قراردادی ۶ برابر بیشتر از FC سیدنی راهی سپاهان شده است، اما سپاهانی‌ها این خبر را تکذیب کرده اند.

کامسوبا در مورد پیوستن به سپاهان گفته بود که این قرارداد زندگی او را متحول کرده و از باشگاه FC سیدنی تشکر کرده است.

عابدینی در خصوص اظهار نظر‌های نامزد‌های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال  در صورت رای آوردن در این انتخابات گفت:‌ ای کاش در مجمع ما برنامه محور بودیم و به جای شعار محوری اعضای مجمع برنامه‌ها را می‌گرفتند و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردند و براساس کارنامه نامزد‌ها به آن‌ها رای می‌دادند. من اعتقاد دارم که هر سه نامزد کار سختی در پیش دارند و اذهان عمومی از نوع موضع گیری مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان بد جوری مشوش است. شرایط فدراسیون فوتبال عادی نیست و ما باید به جای اینکه شرایط را عادی کنیم می‌خواهیم وضعیت را به هم بزنیم و چرا باید به خودمان حق بدهیم در هرجایی دخالت کنیم. نظام و سیستم مدیریت ما مشخص است و اگر کسی قصور داشته است باید به آن رسیدگی کنند.

او در خصوص اینکه آیا سه نامزد انتخابات فدراسیون توانایی برطرف کردن مشکلات فدراسیون فوتبال را دارند، عنوان کرد: من اعتقاد دارم مکانیزم جایی دیگر ایراد دارد. اگر من می‌خواستم در انتخابات نامزد شوم فقط سه روز باید فرم‌ها را پر می‌کردم و می‌گویند باید در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کنید تا احراز شوید. در حال حاضر هر فرد ایرانی با کارت ملی اش از سوابق او می‌توانند احراز شود. اگر اسدی، واعظ آشتیانی و آخوندی نمی‌توانند نامزد شوند نقض از سیستم است. من از محمد دادکان خواهش کردم که در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد شود.

او خاطرنشان کرد: مجمع باید کاملا شرایط اخلاقی را رقم بزند تا فردی که شایستگی کامل را دارد در انتخابات فدراسیون فوتبال رای بیاورد.

انتهای پیام/