اعتراض 5 سرمربی لیگ برتری به قضاوتهای داوری از هفته نخست

پنج سرمربی لیگ برتری از هفته نخست لیگ برتر نسبت به قضاوت‌های انجام شده در بازی‌ها اعتراض کرده‌اند!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فصل جدید فوتبال ایران شروع شد و از اولین بازی‌ها شاهد اعتراض شدید مربیان به داوران و قضاوت‌های انجام شده در لیگ برتر ایران بودیم. در حالی که انتظار می‌رفت این مساله در هفته نخست کمرنگ‌تر از اواخر فصل قبل باشد، این اتفاق رخ نداد و چند سرمربی سرشناس لیگ به شدت به داوران حمله کردند.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال نیز بعد از انجام یک بازی، به عملکرد داور بازی تیمش با سپاهان معترض شد تا زیر سایه نبود تکنولوژی کمک داور ویدیویی، در انتظار یک فصل پرحاشیه باشیم.

جواد نکونام، محمد ربیعی، ریکاردو ساپینتو، مهدی تارتار و مهدی رحمتی چند چهره‌ای بودند که نسبت به تضییع حقوق تیمشان معترض بودند. در این بین فقط ساپینتو و استقلال سه امتیاز بازی نخست را واگذار کرده بودند اما شدیدترین اظهارات را نکونام و سپس ربیعی انجام دادند.

نکونام بعد از تساوی تیمش با صنعت نفت آبادان به شدت به عرب‌براقی، داور جوان لیگ برتری حمله کرد و او را یک داور ضعیف دانست. او گفت: «آقای عرب براقی داور ضعیفی است به ویژه برای تیم‌هایی که بخواهند فوتبال بازی کنند و به بازی سرعت بدهند اما برای تیمی که بخواهد وقت تلف کند این داور فوق العاده است.»

محمد ربیعی که تیمش مقابل نساجی به تساوی یک بر یک دست یافت، از حاج ملک انتقاد کرد و از کمیته داوران خواست دیگر این داور را برای دیدارهای مس انتخاب نکند. او نیز گفت: «خطای گل نساجی آفساید بود و یک پنالتی برای ما نگرفتند. من نمی‌خواهم عملکرد نساجی را زیر سوال ببرم اما حق تیم مس در داوری خورده شد. من در هیچ بازی‌ای خاطرات خوبی از آقای حاج ملک ندارم. از کمیته داوران می‌خواهم اگر مقدور است حاج ملک را برای بازی‌های ما نگذارید. ما به قضاوت او معترض هستیم.»

مهدی تارتار هم بعد از تساوی مقابل پرسپولیس که با اخراج بازیکن تیمش همراه بود، گفت: «اگر تصمیماتی که در این بازی از سوی داور برای تیم ما گرفته شد، برای هر تیم دیگری بود، شکست سنگینی را متحمل می‌شد اما توانستیم از تیم پرمهره پرسپولیس یک امتیاز بگیریم. یک پنالتی برای تیممان نگرفتند و بازیکنمان را هم اخراج کردند اما با این حال ما توانستیم دروازه را بسته نگه داریم.»

ریکاردو ساپینتو اولین معترض به اتفاقات داوری لیگ بیست و دوم بود. مربی پرتغالی در نشست خبری اظهار کرد: «داور یک پنالتی ما را نگرفت. با این پنالتی که گرفته نشد، می‌توانستیم به بازی برگردیم.»

مهدی رحمتی هم اعتراض خفیفی داشت و معتقد بود که داور تصمیم درستی درباره برخی صحنه‌ها نگرفته است. او اظهار کرد: « اصلاً دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم ولی شما دو صحنه را با هم مقایسه کنید. صحنه‌ای که همین داور در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس پنالتی گرفت را با صحنه امروز روی بازیکن ما را قیاس کنید همه چیز مشخص می‌شود. نیاز نیست من صحبت کنم؛ همین دو صحنه را ببینید.»

این اعتراض‌ها به عملکرد داوران در چهار بازی لیگ برتر یعنی در نیمی از بازی‌ها در شرایطی است که مسابقات به تازگی شروع شده است. از سوی دیگر رئیس کمیته داوران اعلام کرده سیستم var در بهترین حالت در اواخر نیم فصل دوم به ایران می‌رسد. هر چند تجربه ثابت کرده نباید به این وعده‌ها دلخوش کرد!

هفته دوم فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان در هفته دوم لیگ برتر
اعلام شرایط حضور تماشاگران در هفته دوم لیگ برتر فوتبال
اعلام اسامی داوران مسابقات هفته دوم لیگ برتر

 

انتهای پیام/