جوانان کره جنوبی قهرمان بسکتبال آسیا شدند

تیم ملی بسکتبال جوانان کره‌جنوبی، با شکست دادن ژاپن قهرمان آسیا شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، از ساعت ۱۸:۰۰ امروز (یک‌شنبه) ۶ شهریور ۱۴۰۱، تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن در فینال رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲، در سالن آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم کره‌جنوبی با شکست دادن حریف خود بر بام جوانان بسکتبال قاره کهن ایستاد.

در این دیدار تیم ملی کره‌جنوبی موفق شد در یک بازی نزدیک با نتیجه ۷۳ – ۷۷ و تنها با ۴ امتیاز اختلاف حریف خود ژاپن را شکست داده و برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافتند. کره‌جنوبی با شکست دادن چین و تیم ژاپن با شکست دادن لبنان به فینال راه یافته بودند.

اما پیش از این دیدار هم بازی رده‌بندی مسابقات برای معرفی تیم‌های سوم و چهارم برگزار شد که در پایان، تیم چین با برتری قاطع ۶۸ – ۸۵ برابر لبنان در رتبه سوم قرار گرفت.

به این ترتیب ژاپن و لبنان به عنوان دو همگروه ایران به ترتیب رتبه‌های دوم و چهارم را ازآن خود کردند تا به همراه کره‌جنوبی (قهرمان مسابقات) و چین (رتبه سوم) چهار نماینده قاره آسیا در رقابت‌های قهرمانی جهان مجارستان باشند.

رده‌بندی نهایی مسابقات به شرح زیر رقم خورد:

۱- کره‌جنوبی

۲- ژاپن

۳- چین

۴- لبنان

۵- ایران

۶- فیلیپین

۷- چین‌تایپه

۸- قطر

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با ثبت ۲ باخت و ۳ برد به نام خود، رتبه پنجم را به دست آورد. نتایج ایران به عنوان میزبان مسابقات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

۱- ایران ۶۳ – ۶۵ لبنان (دور گروهی)

۲- ایران ۶۸ – ۶۶ ژاپن (دور گروهی)

۳- ایران ۶۵ – ۶۶ کره‌جنوبی (یک چهارم نهای)

۴- ایران ۸۲ – ۴۵ قطر (رده پنجم تا هشتم)

۵- ایران ۸۹ – ۷۲ فیلیپین (رده پنجم و ششم)

انتهای پیام/