مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر به تعویق افتاد

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر با توجه به تداخل این مسابقات باجام جهانی فوتبال قطر این رقابت‌ها را به تعویق انداخت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه به نقل از ایسنا مسعود فلاح  با اشاره به تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر، اظهار کرد: طی ایمیلی که از سوی فدراسیون جهانی دریافت کردیم در آن به تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر اشاره و عنوان شده بود که این مسابقات قرار است در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شود، بدون این که دلیل تاخیر را عنوان کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر تاثیری بر روی عملکرد بازیکنان خواهد داشت یا خیر؟ گفت: اولین تاثیر نبود بازیکنان لژیونر همراه تیم در اردوهای آماده‌سازی است، در حال حاضر ۷ نفر از بازیکنان لژیونر که در لیگ‌های باشگاهی تیم‌های یونان، ترکیه، آلمان، ایتالیا و.. بازی می‌کنند برای شرکت در مسابقات جهانی در کنار تیم بودند، اما با تغییر زمان برگزاری مسابقات، بعد از پایان اردوی سوم که از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر در تهران برگزار می‌شود به تیم‌های خود ملحق خواهند شد و این مساله سبب می‌شود تا بازیکنان لژیونر را در اردوهای آماده‌سازی همراه تیم نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان پیرامون این پرسش که با تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی آیا اردوهای تیم ملی همچنان پابرجا خواهد بود، افزود: فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک شرایطی را فراهم کردند که هر ماه تا زمان اعزام تیم به مسابقات جهانی اردو خواهیم داشت تا خللی در روند آماده‌سازی بازیکنان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با آمادگی خوبی که بازیکنان داشتند، تلاش ما کسب سکو در مسابقات جهانی امارات بود که متاسفانه تغییر زمان برگزاری مسابقات، برنامه‌ریزی ها را تحت الشعاع قرار داد، حتی قرار بر این بود یک اردوی تدارکاتی برون مرزی مهرماه در ترکیه داشته باشیم که این اردو نیز لغو شد.

فلاح در پایان اظهار کرد: آخرین حضور تیم در مسابقات جهانی ۸ سال پیش در آلمان بود، از آن زمان تاکنون تیم بسکتبال با ویلچر مردان در مسابقات جهانی حضور نداشت، با توجه به آمادگی بالای بازیکنان، مسابقات امارات بهترین فرصت برای تیم جهت کسب سکو و حتی سهمیه غیرمستقیم پارالمپیک پاریس بود که در این مسابقات بین ۴ قاره توزیع می‌شد.

انتهای پیام/