۲ سورپرایز مهم کی‌روش/ یک استقلالی و یک پرسپولیسی

ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران برای مصاف تدارکاتی شب گذشته مقابل تیم ملی اروگوئه، ۲ سوپرایز ویژه داشت.

 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در اولین تجربه حضورش در بازگشت دوباره به نیمکت تیم ملی، باید در مصافی دوستانه مقابل تیم ملی اروگوئه، یوزهای ایرانی را هدایت می‌کرد. کی‌روش که بعد از ۳ سال دوباره به سکان هدایت تیم ملی ایران رسیده بود، با آماده‌سازی یک هفته‌ای به ترکیب مدنظرش برای مصاف تدارکاتی مقابل اروگوئه رسید.

کی‌روش برای چینش ترکیب اولیه، اهالی فوتبال را با استفاده از ۲ بازیکن، سوپرایز کرد تا نشان بدهد که به مانند گذشته قصد دارد تا با نگاهی ویژه به برخی بازیکنان لیگ برتری، به آن‌ها فرصت درخشش در ترکیب تیم ملی را در آستانه جام جهانی بدهد و شاید حتی در جام جهانی هم برخی ستارگان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران بتوانند با تصمیم کارلوس کی‌روش در ترکیب اصلی تیم ملی جای گیرند.

مدافع محبوبِ ساپینتو در ترکیب مدنظر کی‌روش ابوالفضل جلالی مدافع چپ جوان استقلال که در لیگ بیست‌ودوم توانسته نظر مساعد ریکاردو ساپینتو را جلب کند و به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کرده، حالا در اتفاقی ویژه و جالب‌توجه موفق شده تا نگاه سرمربی پرتغالی تیم ملی را هم به خود جلب کند و شب گذشته در ترکیب اصلی تیم ملی ایران برای مصاف با اروگوئه قرار گرفت.

جلالی که تصور می‌شد حتی از فهرست اولیه کی‌روش هم کنار گذاشته شود، شب گذشته و در شرایطی که میلاد محمدی روی نیمکت تیم ملی حضور داشت و احسان حاج‌صفی هم در پست هافبک به کار گرفته شد، توانست در ترکیب اولیه حضور پیدا کند و در حضور ۶۸ دقیقه‌ای خود، نمایش قابل‌قبولی را ارائه کرد و توانست پاسخ اعتماد کارلوس کی‌روش را بدهد.

امید نورفکن هم البته دیگر غایب تیم ملی در پست دفاع چپ بود. نورافکن که در دوره دراگان اسکوچیچ بیشتر از سایر بازیکنان در این پست، در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفت، به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست همراه ملی‌پوشان عازم اتریش شود و در مسابقه دیشب غایب بود.

شبی که ترابی جانشین طارمی شد!

مهدی ترابی که برای نخستین‌بار در دوره کارلوس کی‌روش در ۲۱ سالگی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد، در سالیان اخیر و بعد از جدایی سرمربی پرتغالی، چندان فرصت بازی در ترکیب تیم ملی را به‌دست نمی‌آورد و به‌ویژه در دوران دراگان اسکوچیچ، او به مهره‌ای نیمکت‌نشین در تیم ملی تبدیل شده بود.

ترابی در بازگشت دوباره کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی، توانست جایگاه ثابت خود را به‌دست آورد و در تصمیمی جالب‌توجه از سوی سرمربی پرتغالی، مهدی ترابی به جای مهدی طارمی در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان رفت و در همان لحظات اولیه مسابقه با شوتی سنگین دروازه اروگوئه را هدف قرار داد. ترابی به جز عملکرد موفق در فاز تهاجمی، در کارهای دفاعی هم به کمک همبازیان خود آمد و در دقیقه ۶۸ جای خود را به علی قلی‌زاده داد تا دومین سوپرایز کی‌روش هم با عملکردی قابل‌قبول به کار خود در مقابل اروگوئه پایان بدهد.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مصدومان استقلال و پرسپولیس بررسی شد
سیف‌اله‌پور: اشتباه مقابل استقلال و پرسپولیس تاوان سنگینی دارد
فقط استقلال و پرسپولیس میزبان زنان خواهند بود

انتهای پیام/