عنایتی: مهره‌چینی کی‌روش نکته بسیار مثبتی است

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ما مقابل اروگوئه منطقی دفاع کرد و دفاع اتوبوسی حرف عامیانه است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، غلامرضا عنایتی درباره برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اروگوئه اظهار داشت: بازی خوبی بود و همان چیزی که از کی‌روش انتظار داشتیم اتفاق افتاد. او لایه‌های دفاعی را کاملاً بسته بود و چشم به ضد حملات داشت. از همین طریق هم توانستیم به گل برتری برسیم. مقابل تیم خوب، بزرگ و پرمهره اروگوئه کاملاً منطقی دفاع کردیم. این نتیجه برای شروع کار کارلوس کی‌روش بسیار خوب بود و سبب روحیه گرفتن تیم می‌شود. امیدوارم این موفقیت‌ها با عملکرد مهره‌های خوب و با تجربه تیم ملی که در لیگ‌های سطح بالا بازی می‌کنند تداوم داشته باشد.

 نباید به نتیجه بازی با اروگوئه بسنده کنیم

وی افزود: امیدواریم تیم ما تا جام جهانی به هماهنگی لازم برسد تا در این رقابت‌ها انتظار چندین سال فوتبال کشورمان که گذر از مرحله اول به مرحله یک هشتم نهایی است، تحقق یابد. البته این کار بسیار سخت است و نباید به نتیجه‌ای که مقابل اروگوئه گرفتیم بسنده کنیم. بلکه باید بیشتر تلاش کنیم تا به هدف‌ مدنظرمان برسیم.

 دفاع اتوبوسی تیم ملی حرف عامیانه است

مهاجم اسبق تیم ملی در  خصوص اینکه شاگردان کی‌روش  با وجود دفاع منطقی، شب گذشته دفاع اتوبوسی انجام ندادند، گفت: دفاع تیم ملی با برنامه بود. خواهش می‌کنم برخی‌ عامیانه حرف نزنند. دفاع کردن در فوتبال امروز یک هنر است و تیمی که بتواند از دروازه‌اش حراست کند، کار درستی انجام داده است. یک تیم براساس پتانسیل خودش و شرایط حریف، گاهی مواقع از روش دفاعی استفاده می‌کند. اینگونه هم نیست که تیم ملی در همه بازی‌هایش دفاع کند.

مقابل اروگوئه مقداری هم خوش‌شانس بودیم و نباید در باد برد بخوابیم

عنایتی تصریح کرد: قطعاً تیم ما مقابل حریفان ساده‌تر نمایش متفاوتی خواهد داشت اما مقابل تیمی مثل اروگوئه، کی‌روش و شاگردانش هوشمندانه‌ترین کار را انجام دادند. حریف  به ویژه بازیکنان فوق‌العاده‌ای در خط تهاجمی‌اش داشت که هر لحظه می‌توانستند نتیجه را تغییر بدهند اما اجازه این کار را به آنها ندادیم. البته نقاط ضعف زیادی هم داشتیم. نباید اینگونه ببینیم که بازی را بردیم و نتیجه گرفتیم. توپ‌های زیادی روی دروازه ما آمد و موقعیت‌های زیادی نصیب اروگوئه  شد اما ضربات‌ آخرشان به بار ننشست.

وی خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام شانس خیلی در پیروزی یا شکست یک تیم دخیل است. تیم ما شب گذشته مقداری هم شانس آورد. ضربات آخر بازیکنان حریف به گل تبدیل نشد و توانستیم روی محدود موقعیت‌های خود به گل برسیم و نتیجه بگیریم. قرار هم نیست همیشه این اتفاق بیفتد. امیدوارم در باد این برد نخوابیم و کادر فنی بتواند نقاط ضعف تیم را ترمیم کند. بردن اروگوئه شخصیت تیمی ایران را بالا برد اما اگر بخواهیم به این نتیجه بسنده کنیم، قطعاً در جام جهانی ضربه خواهیم خورد.

 کی‌روش به درستی گفته باید از دیدار با اروگوئه درس زیادی گرفت

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه خود کارلوسکی‌روش نیز پس از پایان بازی اعلام کرد شاگردانش باید از درس‌های این بازی برای پیشرفت استفاده کنند، گفت: دقیقاً همین‌طور است. پس از مدت‌ها تیم ما مقابل حریف قابل احترام با پیشینه بسیار خوبی قرار گرفت که بازیکنانی کاملاً حرفه‌ای داشت. درس‌های زیادی می‌توان  از بازی با اروگوئه  گرفت. خود کی‌روش هم به این موضوع اشاره کرده و قطعاً برنامه‌های خاصی برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیمش دارد. او مربی بسیار با تجربه‌ای است و به درستی گفته که باید از بازی شب گذشته درس‌های زیادی بگیریم.

کی‌روش مقابل سنگال روش دیگری به کار می گیرد

عنایتی در مورد دیدار بعدی تیم ملی مقابل سنگال عنوان کرد:‌ شرایط دیدار مقابل سنگال با بازی اروگوئه متفاوت است. هرچند دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوق‌العاده کم بود و نمی‌توانیم به همین دو بازی که بار تجربی تیم ملی را بالا می‌برد، بسنده کنیم اما باید از آنها به بهترین شکل بهره ببریم. سنگال قهرمان آفریقا است و بسیاری از بازیکنانش در بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. قطعاً در این دیدار می‌توان برخی حریفان تیم ملی را در جام جهانی شبیه‌سازی کرد. اطمینان داریم کی‌روش برای این بازی روش دیگری را به کار می‌برد و دفاع مطلق در دستور کارش نخواهد بود. البته قطعاً این تغییرات زیاد نخواهد بود.

 مهره‌چینی کی‌روش نکته بسیار مثبتی است 

وی در مورد استفاده کی‌روش از بازیکنانی مثل ابوالفضل جلالی و ترابی که در دوره اسکوچیچ حضور بسیار کمرنگی در تیم ملی داشتند، عنوان کرد: نکته بسیار مثبتی که در گذشته از کی‌روش دیده بودیم این است که طبق بازی حریف مهره‌چینی می‌کند. در دوره قبلی حضور او نیز دیدیم همه نفرات تیم ملی کم و بیش به بازی گرفته شدند و به جز دروازه‌بان‌ها از لیست 23-24 نفره تیم ملی هیچ بازیکنی نبود که مطلقاً بازی نکرده باشد. این موضوع سبب حفظ انگیزه بازیکنان ذخیره و ثابت خواهد شد.

 جلالی مانند بازی‌های لیگ برتری استقلال مقابل اروگوئه کار کرد

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به درخشش ابوالفضل جلالی مقابل اروگوئه اظهار داشت: او عملکرد بسیار خوبی داشت در شرایطی که دومین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد، ظاهرا در ترکیب استقلال و مقابل یک تیم لیگ برتری بازی می‌کند. با همان شادابی و انگیزه بازی برای استقلال مقابل اروگوئه به زمین رفت و این موضوع نکته بسیار مثبتی است. به همه نفراتی که شب گذشته به میدان رفتند بسیار امیدوار شدیم. بازیکنان با تجربه تیم نیز امتحان خود را پیش از این پس دادند.

بیشتر بخوانید:

تمجید رسانه انگلیسی از ایران مقابل اروگوئه / لقب جدید شاگردان کی‌روش +عکس
توخل رقیب کی‌روش در جام جهانی ؟
شانس ایران با حضور کی‌روش برای صعود از گروه افزایش یافته است

انتهای پیام/