تقوی: از حضور «فن خال» در تراکتورسازی استقبال می‌کنم

سرمربی موقت تیم تراکتورسازی با بیان اینکه در بحث جذب آندرانیک تیموریان تصمیم گیرنده نیست، گفت: جان توشاک از تغییرات می‌ترسید.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از خبرگزاری مهر، محمد تقوی که به صورت موقت سرمربی تراکتورسازی شده و این تیم را در دو بازی با پدیده و استقلال خوزستان هدایت کرد، درباره مقابل استقلال خوزستان گفت: ما نمی توانیم بعد از هر برد بیشتر از یکساعت خوشحالی کنیم. باید اتفاق چند روز پیش را فراموش کنیم. بازی به بازی پیش می رویم. لیگ یک ماراتن است. با این برد اعتماد به نفس به دست آوردیم ولی کافی نیست.

وی که با برنامه تهران ورزشی گفتگو می کرد، درباره اینکه آیا رفتن جان توشاک سرمربی سابق تراکتورسازی به بهبود شرایط این تیم کمک کرده است؟ تصریح کرد: نمی شود گفت رفتن توشاک به نتایج ما کمک کرده است. همیشه اتفاقاتی می افتد که دست به دست هم می دهد تا شرایطی ایجاد شود. شخصا بعد از رفتن توشاک صحبتی با بازیکنان داشتم و گفتم شما در تیمی هستید که انتظارات و استرس و فشار روانی از سوی هواداران بالا است. بازیکنان هم باید این فشار را قبول و آنرا تبدیل به انگیزه کنند.

سرمربی موقت تراکتورسازی یادآور شد: تنها صحبتی که من با بازیکنان داشتم این بود که این فشار را تحمل کنند. این توجیه شدن شاید تا حدودی باعث شد که این اتفاق بیافتد.

تقوی در پاسخ به این سئوال که آیا خودش سرمربی تراکتورسازی می ماند یا باشگاه فرد دیگری را انتخاب می کند؟ خاطرنشان کرد: من با باشگاه تا آخر فصل قرارداد دارم و باشگاه تصمیم گیرنده است. به عنوان دستیار با تراکتورسازی قرارداد بستم. هرچه در توانم باشد و حتی بیشتر از برای تراکتورسازی کار می کنم. باید بهترین راه حل برای باشگاه فراهم شود. بنده هم فقط وظیفه ام را انجام می دهم.

وی درباره دلایل نوسان تراکتورسازی با جان توشاک هم اظهار کرد: توشاک اصلا از فوتبال ایران آشنایی نداشت. برای این مربی سخت بود با فرهنگ فوتبالیست های ایرانی آشنا شود. مهمترین موضوع نوسان عدم شناخت کافی توشاک بود. او تا می آمد شرایطی ایجاد کند، تغییراتی بوجود می آمد. توشاک از تغییرات می ترسید و سعی می کرد تیم را به ثبات برساند ولی نتوانست به هدفش برسد.

سرمربی موقت تراکتورسازی درباره بحث حضور آندرانیک تیموریان در این تیم گفت: هر بازیکنی که بتواند به تراکتورسازی کمک کند استقبال می کنم ولی تصمیم گیرنده من نیستم. باید منتظر باشیم سرمربی مشخص شود. من اطلاع خاصی در این مورد ندارم.

تقوی درباره مشکل ایجاد شده بین مسعود شجاعی و داور بازی با صنعت نفت در جام حذفی گفت: صد درصد مطمئنم مسعود شجاعی دروغ نمی گوید. مسئولان فدراسیون فوتبال کاری نکنند بازیکنان از بازگشت به ایران پشیمان شوند. این بازیکنان چیزی جز احترام نمی خواهند. قصد اهانت به داوران ندارم ولی داورانی که در لیگ هستند از ورزش آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: در قدیم چون داوران از جنس ورزش بودند شرایط را درک و ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار می کردند. برای جایگاه کاپیتان تیم ملی این طرز بیان درست نیست. هرچند همیشه حق با داور است. نمی گویم داور باید بین بازیکنان فرق بگذارد ولی نحوه برخوردها فرق دارد. این همان موضوعی است که در فوتبال ما بخصوص در بحث داوری کم شده است.

سرمربی موقت تراکتورسازی درباره شایعه حضور فن خال در تیم تراکتورسازی هم گفت: اگر ایشان بیاید استقبال می کنم. دوست دارم مربیان بزرگ به ایران بیایند و تجربیاتشان را در اختیار فوتبال ایران قرار بدهند و ما هم یاد بگیریم. اگر باشد که استقبال می کنم و خوشحال می شوم.