جام ملت های آسیا 2019: پایان رویای ویتنام با استفاده از کمک داور ویدیویی


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تنها گل سالم بازی در دقیقه 57 بازی در حالی به ثمر رسید که ریتسو دوآن با یک ضربه بی نقص پنالتی که با تایید کمک داور ویدیویی گرفته شده بود را به گل تبدیل کرد.

با این برد اولین تیمی است که راهی مرحله بعد مسابقات می شود که در مرحله بعد به مصاف برنده بازی ایران-چین می رود.

اما در انتها که ژاپنی از کمک داور ویدیویی بهره بردند اما در نیمه اول بعد از یک شروع خوب توسط ژاپنی ها توسط همین سیستم گل دقیقه 24 آنها که از ضربه کرنر به ثمر رسیده بود به علت خطای هند مردود اعلام شد.

تنها چهار دقیقه بعد سامورایی های آبی باز هم از یک ضربه آزاد بهره می بردند که تومیاسو بعد از اینکه توسط مدافعان به خوبی مهار نشده بود ضربه سری راهی دروازه کرد که به زیبایی توسط دروازه بان دفع شد.

با اینکه کنترل بازی در دست ژاپن بود اما ویتنامی ها هم موقعیت های خوبی ایجاد کردند که توسط گوندا دروازه بان ژاپنی مهار شد.

درست قبل از سوت پایان نیمه اول نوبت وان لام ویتنامی بود که با یک سیو تک دست خارق العاده جلوی رسیدن توپ به تور دروازه اژدها ها را گرفت تا مینامینو را در گلزنی ناکام بگذارد.

در هرصورت بعد از گذر 10 دقیقه از نیمه دوم وار خطای دانگ بر روی دوآن را، که داخل محوطه جریمه اتفاق افتاده بود را بعد از گذر چند دقیقه پنالتی اعلام کرد و داور بازیکن خاطی را با یک کارت زرد جریمه کرد.این خود دوآن بود که پشت ضربه پنالتی رفت و با یک ضربه دقیق گوشه گوشه دروازه ویتنام را هدف گرفت و علی رغم تلاش خوب وان لام توپ را به تور دروازه چسباند.

در ادامه ژاپن باز هم می توانست اختلاف را افزایش دهد اما وان لام در فرم عالی قرار داشت و مانع اینکار شد.او قبل از سیو موقعیت تک به تک مینامینو که با اشتباه دفاعی ایجااد شده بود موفق به مهار شوت خوب هاراگوچی شده بود.

با این حال ویتنامی ها که بازی سختی مقابل یکی از تیم های خوب تورنومنت داشتند علیرغم شجاعانه جنگیدنشان حذف شدند و این ژاپن بود که راهی جمع چهار تیم نهایی این تورنومنت شد.

مترجم : (علیرضا الیاسی)

منبع : فاکس اسپورت آسیا