در منچستر معادلات را برهم می‌زنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی محمد بسحاق گفت: باتوجه به اهمیت بالای رقابتهای قهرمانی جهان می بایست تمام جوانب فنی و روح روانی تکواندوکاران برای انتخاب بهترین نفرات زیر ذره بین کادر فنی باشد. تلاش ما تدارک یک تیم منسجم با توانمندی بالاست. تیمی منحصر به فرد و متفاوت با گذشته که بتواند در شرایط جدید و برابر با سیایت گذاریهای جدید فدراسیون جهانی نتایج مطلوب کسب کند. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جدید کسب امتیاز در دو بخش انفرادی و تیمی برای قرار گرفتن در بهترین سکوی جهانی نیاز است برنامه‌های تدوین شده کادر فنی به درستی اجرایی گردد. شرایط این دوره از اردوها قطعا با ادوار گذشته متمایز خواهد بود و دنبال نمودن تمرینات چه در بعد فنی و چه در بعد آمادگی جسمانی و بدنسازی متناسب با شرایط قهرمانی جهان برنامه ریزی شده که مو به مو باید پیگری شود.

مربی تیم ملی تکواندو با اشاره به تدوین برنامه ای دقیق برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان اظهار داشت: این برنامه به جزئی ترین مسائل ملی پوشان پرداخته تا بتوانیم با تدارک یکی از بهترین تیم های چند ساله اخیر راهی منچستر شویم. در بحث تغذیه مسئول مخصوص امور را پیگیری خواهد کرد تا در فشار تمرینی، ملی پوشان دچار تحلیل و ضعف بدنی نگردند. بحث روحی و روانی هم یکی دیگر از اصلی ترین موضوعاتی است که برای آن برنامه ریزی شده است.

بسحاق در خصوص نحوه انتخاب نفرات مورد نظر کادر فنی غیر از برترین ها گفت: به تمامی تکواندوکاران حاضر در این مسابقات این اطمینان را می دهم که شرایط انتخاب برای همه یکسان است. هم من و هم سرمربی تیم ملی زمانی عضو تیم ملی بودیم و به ناعدالتی در انتخابی ها آشنا هستیم. نمی خواهیم حق هیچ تکواندوکاری ضایع شود. هدف ما رسیدن به بهترین سکوی جهانی همراه با کسب بالاترین امتیازات در مسیر کسب سهمیه المپیک است و این مهم فقط با شایسته سالاری و انتخاب بهترین ها مهیا خواهد شد. تکواندوکارانی در این دوره از مسابقات لباس تیم ملی تکواندو ایران رو به تن خواهند کرد، که رضایت کادر فنی را در انتخابی های پیش رو و همچنین انضباط، آمادگی های لازم فنی و روانی در طول اردو را جلب کنند.  

وی در مورد تعیین تکلیف غایبین احتمالی این مسابقات گفت: تا آنجا که من سراغ دارم، همه مدعیان ثبت نام کرده اند. ولی این موضوع را به صراحت اعلام می کنم که تنها راه حضور در اردوهای تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان همین رقابتهای انتخابی است و اگر تکواندوکاری غایب باشد، بدون شک شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست خواهد داد. 

مربی تیم ملی در خصوص احتمال تغییر وزن برخی تکواندوکاران در اردو هم گفت: باید مسابقات آغاز و نفرات مورد نظر به اردو فراخوانده شوند بعد از گذشت مراحل مختلف در این خصوص تصمیم گیری کنیم. شاید در برخی اوزان با حضور چند مدعی شاخص تصمیم به تغییر وزن داشته باشیم و این موضوع در حطیه اختیارات کادر فنی است. 

بسحاق در پایان گفت: این دوره از مسابقات با استقبال خوبی از سوی تکواندوکاران سراسر کشور مواجه شده که فکر می کنم پاسخی است برای اعتماد به کادر فنی تیم ملی، برگزاری شفاف مسابقات انتخابی و اعزام جوانان با آتیه به مسابقات مهمی چون بازیهای آسیایی باعث شد اکنون شاهد مسابقاتی باشیم با این سطح کمی و کیفی که هر تکواندوکار برای رسیدن به اردوی تیم ملی باید حداقل ۵ دور مسابقه دهد و این خود یک ماراتن جدی برای اثبات شایستگی است و بدون شک همه مسابقات زیر ذره بین کادر فنی خواهد بود. 

رقابتهای انتخابی تیم ملی تکواندو از روز چهارشنبه در سالن خانه تکواندو برگزار خواهد شد. 

منبع: مهر