سوال روز | فدراسیون فوتبال جلوی تکرار اشتباهات قرارداد کی‌روش را گرفت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ ظاهرا قرارداد مارک ویلموتس سرمربی آتی تیم ملی ایران بزودی در تهران به امضا خواهد رسید و او رسما سرمربی ایران خواهد شد تا در دو دیدار دوستانه ماه خرداد روی نیمکت سفیدپوشان ایران بنشیند.

یکی از نکات نگران‌کننده برای هواداران فوتبال، تکرار حواشی ویلموتس به سبک و سیاق کارلوس کی روش است. مهدی تاج طی صحبتی که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده بخشی از قرارداد ویلموتس را اینگونه توضیح داده تا جلوی نگرانی های احتمالی گرفته شود:« مبلغ قرارداد این مربی برای دو طرف قابل انتشار نیست. در اواخر سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی، ۱۰ یا ۱۱ دستیار خارجی در تیم ملی بود که در قرارداد با این مربی بلژیکی، تعداد دستیاران به ۲ یا ۳ دستیار کاهش یافته است. دستیاران ایرانی او افزایش یافته است و فدراسیون آن‌ها را به ویلموتس معرفی کرده است که تا دوشنبه نهایی می‌شود. نگاه ویژه به آکادمی یکی دیگر از مفاد قرارداد او است که باید نظارت دقیقی داشته باشد و سوپروایزر این مجموعه‌ها باشد. هم‌چنین در قرارداد آمده است که از مصاحبه علیه تیم‌های دیگر که در گذشته از آن رنجیده شده‌ایم پرهیز کند. سفرهایش باید با هماهنگی با رئیس فدراسیون فوتبال باشد».

بر اساس آنچه تاج اعلام کرده بندهای قرارداد با ویلموتس ۲ یا ۳ برابر بندهای قرارداد با کی‌روش است و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال از مشکلات قبلی با سرمربی پرتغالی درس گرفته تا خواهان چنین قراردادی شده است.

خبرنگار: سپهر خرمی