ملی پوشان از ۲۸ دی دست به وزنه می‌شوند


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اکبر خورشیدی‌فر درباره آغاز برنامه‌های تیم ملی وزنه برداری بیان کرد: اردوی تیم ملی ۲۸ دی آغاز می‌شود و نفرات دعوت شده به اردو را بعدا اعلام می‌کنیم اما ان‌شاءالله بین ۱۵ تا ۲۰ نفر خواهند بود. برای جام فجر هم لیست اولیه را به فدراسیون داده‌ایم که نام ۹ نفر در این لیست هست. با توجه به این که حدود ۲۰ نفر در حوضچه آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی داریم، شاید دقیقه ۹۰ بخواهیم جابجایی انجام دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که در لیست نام نفرات اصلی تیم ملی مثل سهراب مرادی، علی هاشمی و یا سعید علی حسینی وجود دارد، تصریح کرد: بله، ما شرایطی فراهم کردیم تا کسانی که به مسابقه گزینشی احتیاج دارند، اعلام آمادگی کنند و وزنه بزنند.

خورشیدی‌فر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که در جلسه وزنه برداری با ستاد عالی بازی‌ها صحبتی برای بهبود وضعیت تجهیزات شده است یا خیر، گفت: در آن جلسه رییس و دبیر فدراسیون و آقای برخواه حضور داشتند و من نبودم اما فکر می‌کنم اشاره به این مساله شد. ما  از لحاظ امکانات و تجهیزات در تنگنا هستیم. در همین مسابقات قطر کاپ، بالغ بر ۵۰ ست الیکو استاندارد وجود داشت اما ما در سالن وزنه برداری هالترهای الیکو نداریم.

مربی تیم ملی وزنه برداری در مورد عملکرد نمایندگان ایران در قطر کاپ نیز گفت: ما انتظار نداشتم این قدر قهرمانان نامی در قطر کاپ شرکت کنند و این که ۲۷ کشور در یک تورنمنت شرکت کرده بودند، یک رکورد محسوب می‌شود. این مسابقات گزینشی المپیک بود و وزنه برداران آمده بودند امتیاز بگیرند. ما هم سه نفر از کسانی که برای مسابقات جهانی جا ماندند را برای تجدید روحیه اعزام کردیم. نیما آقایی هم در مسابقات لیگ در یک ضرب اول بود. ما می‌خواستیم این نفرات را محک بزنیم چون به دنبال این هستیم که دایره تیم ملی را را بزرگتر کنیم تا اگر یک وزنه بردار بعدا تصمیم گرفت نیاید، ماتم نگیریم و یار داشته باشیم.

منبع: ایسنا