نتایج مسابقات رالی داکار 2019 پرو

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چهل و یکمین دوره مسابقات رالی داکار، از 6 ژانویه در پرو در شهر لیما آغاز شد و پس از 10 مرحله در 17 ژانویه 2019 پایان یافت.

این مسابقات در پنج بخش موتور سیکلت، اتومبیل، کواد (اِی تی وی)، اس ایکس اس (یو تی وی)، و کامیون در آمریکای لاتین برگزار شد.

در بخش موتور سیکلت، توبی پرایس از استرالیا، علیرغم آسیب دیدگی مچ دست، برای دومین بار قهرمان این رقابت ها شد. در بخش اتومبیل ناصر العطیه، راننده قطری تویوتا، برای سومین بار به عنوان قهرمانی دست یافت. ناصر العطیه دومین راننده ای است که توانسته با سه اتومبیل مختلف از سه کمپانی مختلف قهرمان رالی داکار شود. پیشتر او در سال 2011 با فولکس واگن و در سال 2015 با مینی به قهرمانی رسیده بود.     

نیکلاس کاویگلیاسو از آرژانتین پیروزی در بخش کواد (چهارچرخ) را از آنِ خود کرد. فرانسیسکو لوپز پس از شش سال غیبت در بخش اس ایکس اس به قهرمانی رسید. و ادوارد نیکولاف، راننده روسی نیز در بخش کامیون به چهارمین قهرمانی خود دست یافت.

رالی داکار در دو هفته اول هر سال میلادی برگزار می‌شود و پدر مسابقات رالی جهان به حساب می آید. این مسابقات برای هفدهمین بار متوالی در آمریکای جنوبی برگزار شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: سایت داکار