چک 17 میلیارد تومانی ایران نوین باز هم برگشت خورد/ بی تفاوتی مدیران به گرفتن حق باشگاه‌ها!


هفته گذشته خبر دادیم که احتمالا چک 17 میلیاردتومانی اسپانسر سابق سازمان لیگ برای تسویه حساب نهایی که موعد آن 19 آذر خواهدبود به مشکلاتی اساسی در نقد شدن رو به رو خواهد شد. در نهایت هم همین اتفاق افتادو مسوولان سازمان لیگ وقتی به بانک مراجعه کردند متوجه شدند که پولی در حساب شرکتایران نوین نیست! به این ترتیب دعوا و اختلاف با این شرکت ادامه دارد و معلوم نیستسرنوشت این 17 میلیارد تومان چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی  لحظه،‌ نکته قابل تامل اینجاست که امورحقوقی فدراسیون فوتبال از یک ماه قبل به دنبال رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده پیش بینی کرده بود که اسپانسر تبلیغات محیطی لیگ برتر چهاردهم و پانزدهم باز هم درانجام تعهدات خود بد عمل کند و در موعد مقرر پول به حساب خود برای نقد شدن چک واریز نکند. به همین ترتیب از همان ماه قبل به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ پیشنهاد داده شد که در تازه ترین اقدام حقوقی مسئولان چک ایران نوین را به صورت شخصی برگشت بزنند. چرا که اگربخواهند از طریق خود فدراسیون یا سازمان لیگ اقدام قانونی انجام بدهند باید پول هنگفتی را هزینه دادرسی کنند و رسیدگی به آن هم قطعا طول خواهد کشید.

مساله حیرت انگیز اینجاست که  این پول متعلق به باشگاه هاست و سازمان لیگ هم در شرایط کنونی به یک بحران مالی بزرگ رو به رو شده و پرداخت حق ماموریت بسیاری ازکارمندان و مدیران با تاخیر مواجه شده و همه از این شرایط ناراضی هستند.

سوالی هم که اهالی فوتبال به دنبال رسیدن به جواب آن هستند این بوده که چرا مسئولان لیگ و فدراسیون هیچ شفاف‌سازی و گزارشی درباره نقد نشدن این چک 17 میلیاردی انجام نمی‌دهند. این پول در وضعیت کنونی می‌تواندبخشی از مشکلات مالی اساسی باشگاه‌ها را برطرف کند اما به نظر می‌رسد که اراده‌ای جدی برای گرفتن حق فوتبال از اسپانسر سابق وجود ندارد!

هم چنین شنیده می شود که مسئولان حراست وزارت ورزش هم به پرونده برگشت خوردن چک شرکت ایران نوین ورود کرده‌اند و ممکن است بی توجهی به این موضوع،‌دردسرهای زیادی برای مسئولان به همراه داشته باشد.