کار تیم دوچرخه‌سواری در آسیا سخت است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمود پراش مربی تیم دوچرخه سواری سرعت در رابطه با حضور تیم مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری پیست آسیا در اندونزی ، گفت: تمرین برای مسابقات خوب بود و ما با فرصت کوتاه دو ماهی که داشتیم سعی کردیم از این زمان نهایت استفاده را ببریم و یک مقدار از نواقص موجود را برطرف کنیم و بچه ها را از نظر روحی و داشتن اعتماد به نفس و انگیزه تقویت کنیم.

 وی هچنین در پاسخ به سوال که آیا با توجه به شرایط ورزشکاران تعداد بازیکنان سرعتی در این مسابقات کم شده است؟، گفت: هیچ کدام از دوچرخه سواران سرعتی ما نتوانستن به رکوردهای مسابقات نزدیک شوند، در سال گذشته ما ۱۱ نفر سرعتی هم بانوان و آقایان در رده ی جوانان و بزرگسالان را به مسابقات اعزام کردیم ولی متاسفانه بجز آقای دانشور که توانست مدال برنز را بگیرد بقیه دوچرخه سواران یا نفر آخر و یا یکی مانده به آخر شدند.

وی ادامه داد:  نمی شود طی دو ماه چه از نظر روحی و جسمی برای مسابقات آماده کرد و تغییری بزرگی در این افراد ایجاد کرد. از آن سو امسال فدراسیون شرایط مالی سختی  داشت به طوریکه اعزام هر نفر برای فدراسیون حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون هزینه برداشته است. برای همین امسال تیم دوچرخه سواری با ۱۲ نفر و یک نفر هم از فدراسیون جانبازان و معلولین یعنی در نهایت با ۱۳ نفر به مسابقات اعزام می شود.

پراش در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه «سالهای قبل تیم با هدف تمرین در پیست چوبی زودتر به مسابقات می رفت چرا این اتفاق امسال نیافتاد و از فرصت تمرین در پیست چوبی بهره مند نشده است؟» گفت: ما دوست داشتیم که مانند سالهای گذشته زودتر به مسابقات اعزام می شدیم و در آنجا هم اردو داشتیم ولی به دلیل هزینه های بالا نتوانستیم زودتر برویم و تنها ۴ روز زودتر از شروع مسابقات در جاکارتای اندونزی حضور داریم.  به دلیل همین مشکلات سعی کردیم تیم کیفی تری را به مسابقات اعزام کنیم و نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

 مربی تیم دوچرخه سواری سرعت کشورمان  در مورد پیش بینی نتایج رکابزنان در رقابتهای پیش رو خاطرنشان کرد: پیش بینی کردن در مسابقات کار سختی است ولی بچه های دوچرخه سوار ما خیلی با انگیزه و خوب تمرین کردند مخصوصا تیم نیمه استقامتی در بزرگسالان که رقابت خیلی خوبی با هم داشتند و شانس گرفتن مدال را هم آقای دانشور که در پیست چوبی تمرین کردند و هم توانستن نتایج خیلی خوبی را سال گذشته کسب کنند دارند.

وی در خصوص وضعیت دو نماینده زن ایران در ترکیب تیم دوچرخه سواری هم گفت : همچنین خانم ساجده سیایی در جوانان که ما انتظار گرفتن مدال را از او داریم. در بزرگسالان خانم فروزان عبدالهی در بزرگسالان را اعزام می کنیم که هم تجربه کسب کنند و هم انگیزه ای برای بانوان ما ایجاد شود که هم در تیم بمانند و هم تعداد بیشتری از بانوان به این ورزش روی بیاورند و ما با این رویکرد در فدراسیون ورزش کار می کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار ما باید با داده هایی که وجود داشته باید در نظر گرفت و با این شرایط که کشورهای شرق آسیا و بقیه کشورها در تمام مسابقات بین المللی و مسابقات جام جهانی شرکت می کنند ولی ما نتوانستیم در هیچ مسابقه تدارکاتی شرکت کنیم و با فرصت کمی که داشتیم تمام تلاش خودمان را کردیم که تیم آماده تری را اعزام کنیم. فدراسیون هم تا جایی که وجود داشت در این شرایط سخت از ما حمایت کرد ولی اگر بخواهیم به روزهای خوب گذشته برگردیم لازمه ی آن حمایت وزارت ورزش و وزیر ورزش از فدراسیون دوچرخه سواری و ورزشکاران است

منبع: مهر