آخرین توضیحات فدراسیون فوتبال در مورد فساد

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد آخرین مسائل فوتبال کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ امیرمهدی علوی درباره آخرین تصمیمات کارگروه نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال و ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یکسال با بازیکنان بالای 30 سال، اظهار داشت: کاگروه نظارت با توجه به فصل گذشته، نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد و یکسری تصمیمات داشتند. البته این روند باید به تایید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال رسید. قبل از تایید نهایی فرصت بهینه‌سازی وجود دارد. اعضای باشگاه‌ها و کارگروه نکاتی که به نظرشان برسد به یکدیگر منتقل خواهند کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که کارگروه همه آرا و نظرات را کسب کند.

وی در مورد به کارگیری کمک داور ویدیویی در فینال جام حذفی و مشکل ارتباطی آن در بازی سپاهان- مس رفسنجان، عنوان کرد: با پیگیری همه جانبه در مجموعه فدراسیون فوتبال، به دنبال آقای تاج و پیگیرهای حوزه روابط امور بین الملل، ممبینی دبیر کل فدراسیون و پیگیری جانانه هاشمی وزیر ورزش و دستوراتی که دادند، این موضوع اجرایی شد. پیش از این در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس، تلاش زیادی از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت. امیدواریم همین حمایت و پیگیری‌ها در دولت چهاردهم هم اتفاق بیفتد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال د گفت: بلافاصله بعد از پایان لیگ (بیست و سوم) موضوع سخت افزار باشگاه‌ها مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت. موضوع امکانات و سخت افزار شامل، نصب کمک داور ویدیویی، بهینه‌سازی و تعمیر جایگاه میهمانان ویژه ورزشگاه، مورد بررسی گرفت. در واقع 42 مورد را مورد توجه قرار دادند. بر این اساس آیتم ها ورزشگاه خاطره انگیزه پاس قوامین کاملاً از دایره میزبانی مسابقات خارج شد. در گذشته شرایط میزبانی هوادار را داشت، اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.

علوی ادامه داد: 10 ورزشگاه کم نقص هستند. در واقع نیازمند همت و پیگیری در استان خودشان دارند تا بتوانند در مسابقات میزبان باشند. استانداران، اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت فوتبال استان باید در این مورد پیگیری کنند و با یک تلاش شبانه روزی بدون تعطیلی حتی در ایام آخر هفته، کاری کنند تا شروع فصل آینده ورزشگاه‌های مذکور آماده مسابقات شوند.

وی با اشاره به جزییات نقص موارد 6 ورزشگاه میزبانی لیگ برتر، تصریح کرد: زمین ورزشگاه شهید نصیری یزد باید عوض شود. چادر ملو تیم تازه وارد لیگ برتر با این شرایط را رقم بزند. به جز این هم باید ورزشگاه دوم خودشان را معرفی کنند. ورزشگاه شادروان سیروس قایقران عزیز هم که ملوان بازی‌های ملوان است، در بحث ایمنی و امنیتی دارای ایراد است. این ورزشگاه در بحث رینگ امنیتی دچار مشکل است که بحث خیلی مهمی است. بنابراین باید تلاش گسترده‌‍ای در مجموعه استان گیلان صورت بگیرد، تا این موضوع به سرانجام برسد. چمن ورزشگاه غدیر اهواز دارای ایراد چمن است. همچنین حوزه امنیتی اطراف ورزشگاه را باید ارتقا ببخشد.