آنتونیو کونته: نباید خودمان را با یوونتوس مقایسه کنیم، آن‌ها در سطح دیگری هستند

در حساس‌ترین بازی هفته هفتم سری آ، اینتر میزبان یوونتوس بود. گل دقیقه 80 هیگواین شکست اینتر در این بازی را رقم زد. سرمربی نراتزوی نداشتن تجربه مدیریت بازی در سطح یوونتوس را دلیل این شکست می‌داند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ آنتونیو کونته پس از پایان بازی در گفتگو با تلویزیون اسکای گفت:

“فکر می‌کنم نقطه عطف بازی برای ما صحنه مصدومیت سنسی بود. بعد از خروج او ما نتوانستیم بازی خود تا آن لحظه را ادامه دهیم. نیمه دوم را خوب شروع نکردیم ولی رفته رفته بازی متعادل شد و دو تیم فرصت گلزنی داشتند.”

“یوونتوس گل زد و قدرت توپخانه سنگینش را نشان داد. آن‌ها تجربه زیادی در کنترل بازی‌هایی نظیر این را دارند. من شکایتی از بازیکنانم ندارم، آن‌ها هرچه در توان داشتند گذاشتند. همانطور که همیشه گفتم ما راه زیادی برای رسیدن به سطح یوونتوس چه در زمینه تجربه و چه در زمینه مدیریت بازی داریم.”

“ما باید پیشرفت کنیم و این اجتناب ناپذیر است، ما در آغاز یک سفر هستیم. آمار بازی را دیدم، کاملا متعادل بود. آن‌ها می‌توانستند گل بزنند و ما هم می‌توانستیم. هر دو شانس داشتیم اما تجربه و کیفیت یک باشگاه بزرگ در این بازی‌ها تفاوت را ایجاد می‌کند.”

“به احترام یوونتوس کلاه از سر برمی‌داریم، آستین‌ها را بالا زده و دوباره تلاش می‌کنیم.”

کونته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شکست مقابل یوونتوس چه اندازه دردناک است، گفت:

“بازی مهمی بود و آن‌ها یک تیم قوی هستند. من قبلا هم به یوونتوس باختم، با آرتزو و آتالانتا. از شکست ناامید می‌شوم اما نه به خاطر اینکه رقیبم یوونتوس بوده است. گفتم که برای آن‌ها کلاه از سر برمی‌دارم.”

این دومین باخت پیاپی اینترمیلان در فصل جاری بود. آن‌ها طی هفته گذشت در لیگ قهرمانان اروپا 2-1 از بارسلونا شکست خوردند. شکست در آن دیدار نیز در نیمه دوم رقم خورد. کونته پیرامون اینکه آیا تیمش در نیمه دوم دچار ضعف می‌شود، اضافه کرد:

“بدیهی است که در صحنه‌های دریافت گل می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما همان طور که گفتم ما در مسیر پیشرفت هستیم. برخی بازیکنان ما در این سطح تجربه ندارند. آن‌ها سخت کار می‌کنند اما برای گذر از این دوره نیازمند زمان هستیم و راه میانبری وجود ندارد.”

“نباید در حال حاضر خود را با یوونتوس مقایسه کنیم. آنها در سطح دیگری هستند. در تلاش هستیم تا این اختلاف را کاهش دادیم. در شش بازی قبلی که بردیم خوب کار کردیم اما فراموش نکنید که در آن بازی‌ها همیشه روی 200 کیلومتر بر ساعت بودیم. می‌دانیم برای اینکه یک بازی را ببریم، باید 200 باشیم. با 80 کیلومتر بر ساعت نمی‌توانیم چنین نتایجی را به دست آوریم.”

“ما می‌توانستیم در ضربات نهایی بهتر کار کنیم. می‌توانستیم، چون موقعیت ایجاد کردیم. به آمار که نگاه می‌کنم موقعیت‌ها خیلی نزدیک بودند اما می‌دانیم که روی کاغذ این دو تیم به هم نزدیک نیستند.”

با پیروزی یوونتوس، اولین شکست اینتر در فصل جاری سری آ رقم خورد. یوونتوس با 19 امتیاز به صدر جدول رفت و نراتزوی با یک امتیاز کمتر، در تعقیب مدافع عنوان قهرمانی است.

خبرنگار: سامان خدایی