احتمال لغو اعزام اسکی بازان جوان به رقابتهای قهرمانی جهان

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اولویتی به نام جوانان یکی از دو شعار اصلی سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در انتخابات بود. شعاری که علیرغم تلاش های وی نمود مشخص و آشکاری در فدراسیون اسکی ندارد. گواه آن لغو اعزام دو ساله جوانان به کمپ رایگان فدراسیون جهانی در یخچال های اتریش است. اقدامی که می توان از آن به عنوان فرصت سوزی آشکار فدراسیون اسکی در استفاده از امکانات ویژه و استثنایی (کمک چند ده میلیونی) فدراسیون جهانی این رشته نام برد.

در حاشیه فروپاشی کمیته های مختلف در فدراسیون اسکی و استعفای ناگهانی و پی در پی و زنجیره ای در این فدراسیون یکی از دغدغه های اصلی تدوین مکانیزمی برای چگونگی انتخاب ملی پوشان در اعزام های پیش رو بود. دغدغه ای که همواره در اسکی جنجال ساز شده بود و نمونه بارز آن انتخاب بانوی المپیکی آلپاین برای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی بود. سردرگمی آشکار فدراسیون در انتخاب بین فروغ عباسی و عاطفه احمدی بعنوان نماینده بانوان که در پایان نیز با یک انتخاب عجولانه به پایان رسید.

حالا و در شرایطی که از مدتها قبل به اسکی بازان جوان وعده اعزام به رقابتهای جهانی (آلپاین و صحرانوردی) داده شده بود خبر از لغو اعزام به این مسابقات شنیده می شود. ظاهرا فدراسیون اسکی که اتفاقا فصلی بسیار کم بار و کم اعزام را در پیش دارد علیرغم جذب مهره هایی که از آنها به عنوان یاری گر اقتصادی نام برده بود هنوز با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند،

شنیده ها حاکی از آن است که تصمیم فدراسیون بر اعزام دو جوان به همراه تیم ملی بزرگسالان به رقابتهای قهرمانی رایگان جهان در این رده (بزرگسالان) است. تصمیمی که عملا کمکی به این جوانان نمی کند و با وعده های انتخاباتی رئیس فدراسیون هم مطابقتی ندارد.

برگزاری بی سر و صدای لیگ های داخلی بدون حضور نمایندگان خارجی و بدون هیچ دستاورد خاصی یکی از معدود فعالیت های اسکی در این روزهاست. در روزهایی که دغدغه ایمنی پیست های اسکی آن قدر سر همه را گرم کرده است که کسی پیگیر شرایط اعزام استعدادهای جوان به اندک مسابقات موجود نیست.

استعدادهایی که بدون شک آینده اسکی ایران در دستان آنهاست و با این بی توجهی ها نباید هم انتظار داشت پشتوانه های خوبی برای ملی پوشان در رده سنی بزرگسالان باشند.

اسکی ویترین پرزرق و برق ورزش زمستانی که این روزها عادی ترین اعزام هایش هم زیر سایه خطر لغو قرار گرفته نیاز به حمایت بیشتری از مسئولان (چه فدراسیون، چه وزارت ورزش و جوانان و چه کمیته ملی المپیک) دارد.

مسئولانی که اگر می خواهند در المپیک زمستانی زنگ تفریح نباشیم و واپسین نفرات رسیده به خط پایان، باید از همین حالا تمرکزشان روی توجه به نسل جوان و آینده ساز این رشته باشد نه اینکه با لغو تک اعزام های موجود موجی از ناامیدی را در بین آنها ایجاد کنند.

منبع: مهر