احدی: یک تیم با تجربه راهی مسکو می‌شود/ بوکس باید بهترین نتیجه را رقم بزند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اکبر احدی در پاسخ به این سوال که تیم ملی بوکس در آستانه اعزام به مسابقات جهانی است، به نظر شما این تیم می‌تواند نتیجه‌ای در مسکو کسب کند یا خیر، گفت: خوشبختانه ترکیب تیم ملی به اندازه کافی تجربه حضور در میادین بین‌المللی را دارد و مهمتر از آن اینکه انگیزه کافی برای  حضور در مسابقات جهانی را دارد.

بازیکنان تیم ملی به اوج پختگی خود رسیده‌اند،‌همه آ‌نها می‌دانند که سال‌های آخری است که در تیم ملی حضور دارند. البته به غیر از مسلم مقصودی مابقی نفرات با تجربه هستند و پا به سن گذاشته‌اند. در واقع تجربه کافی دارند، آنها تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و جهانی را در کارنامه خود دارند، پس بی‌تجربه نیستند و آنها می‌توانند بهترین نتیجه را در مسکو رقم بزنند. 

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: 

آقایان نباید مدعی شوند که مسابقات جهانی محل کسب تجربه است؛ چون این ملی‌پوشان تمام رویدادهای بزرگ دنیا را دیده‌اند و حالا زمان آن رسیده که در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کنند. جامعه بوکس با توجه به شرایط خوبی که تیم ملی دارد، انتظار دارند که بوکس ایران بهترین نتیجه را در مسکو رقم بزند.

به هر حال رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی بارها مصاحبه کرده‌اند و از شرایط ایده‌آل بوکس ایران حرف زده‌اند. با این همه اردوها و امکانات خوبی که پشت سر گذاشته‌اند، جامعه بوکس انتظار کسب بهترین نتیجه را دارد. 

اکبر احدی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اردوهای تیم ملی در حال حاضر با دورانی که شما سرمربی تیم ملی بودید، قابل مقایسه است یا خیر، گفت:

دورانی که بنده سرمربی تیم ملی ایران بودم بارها و بارها از مسئولان فدراسیون درخواست کردم تا حقوق ملی‌پوشان را پرداخت کنند، اما چنین اتفاقی رخ نداد. ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بارها و بارها از مسئولان فدراسیون خواستیم که برای ملی‌پوشان لباس یکدست تهیه کنند، اما چنین اتفاقی رخ نداد. حتی برای حضور در استخر که نیاز ملزم ملی‌پوشان بود نیز با درخواست ما آقایان مخالفت می‌کردند.

در دوران ما ملی‌پوشان با دغدغه فراوان روبرو بودند، حتی هزینه رفت و برگشت به خانه‌هایشان را نداشتند، اما حالا شاهدیم که سرمربی تیم ملی و حسین ثوری رئیس فدراسیون بارها مصاحبه کرده‌ا‌ند و مدعی شده‌‌اند که حقوق ملی‌پوشان پرداخت می‌شود؛ از لحاظ اسکان، تغذیه،‌محل تمرین همه شرایط ایده‌آل است و حتی ملی‌پوشان علاوه بر حقوقی که دریافت می‌کنند از کمترین امکانات یعنی لباس‌های یکدست هم برخوردار هستند، این شرایط به هیچ عنوان در اردوی تیم ملی که بنده هدایت تیم ملی را برعهده داشتم وجود نداشت. پس حالا با این همه امکانات خوب و شرایط اید‌ه‌آلی که بوکس ایران دارد، قطعا باید بهترین نتیجه در مسکو رقم بخورد. 

سرمربی سابق تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:

از روزی که هدایت تیم ملی را به سرمربی جدید سپردم چهار ماه است که ملی‌ پوشان در اردو حضور دارند، پیش از آن هم بوکسورها در اردو حضور داشتند، یعنی همه ملی‌پوشان در حال حاضر از شرایط خوبی فیزیکی برخوردار هستند، ضمن اینکه استکی سرمربی تیم ملی بارها مدعی شده بچه‌های تیم ملی از لحاظ روحی و روانی به خاطر شرایط خوبی که در بوکس ایران حاکم است خیلی آ‌ماده هستند؛ پس با این شرایط ایده آل جامعه بوکس منتظر دارد به خاطر هزینه‌ای زیادی که برای بوکس ایران شده تیم ملی باید در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کند. 

وی در پاسخ به این سوال که حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس مدعی شده مسابقات جهانی می‌تواند در مرحله آ‌ماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک باشد؛ آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت:

اینکه ثوری مدعی شده تیم ملی در مسیر حضور در مسابقات جهانی نتوانسته در تورنمنت تدارکاتی شرکت کند این از بی‌عرضگیرئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی است که نتوانسته در طول این مدت یک تورنمنت تدارکاتی برای تیم ملی بوکس مهیا کند، چطور رشته‌هایی مثل تکواندو، جودو، کاراته و دیگر رشته‌های المپیکی پیش از حضور در مسابقات جهانی در دیدارهای تدارکاتی حضور پیدا می‌کنند، اما بوکس چنین توانایی را ندارد؟! این نشان می‌دهد رئیس فدراسیون یک مدیرناکاربلد است. 

احدی در پاسخ به این سوال که از نظر شما نتایجی که نونهالان در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرده‌اند قابل قبول است یا خیر، گفت:

تیم ملی بوکس با 5 نفر در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد که تنها دو مدال برنز کسب کردند آن هم با شکست کویت و فلسطین به این نتیجه رسیدیم. سوال من این است آیا کشوری مثل فلسطین که زیر فشار رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است اصلا در رشته بوکس جایگاهی دارد؟ یا اینکه کویت کجای بوکس دنیا است که ما از شکست آنها خوشحال هستیم! فقط یک جمله بگویم به نظرم همین که ما بعد از کشور افغانستان در جایگاه هفتم قرار گرفتیم این یعنی یک شکست سنگین برای بوکس ایران. 

سرمربی سابق تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:

رئیس فدراسیون مدعی می‌شود که بچه‌های تیم ملی نونهالان برای  اولین بار است که راهی مسابقات برون مرزی می‌شوند سوال من از ثوری رئیس فدراسیون بوکس این است که آیا شما خبر ندارید که این مسابقات برای اولین بار در این رده سنی برگزار شده است؟! وقتی رئیس فدراسیون چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند نشان می‌دهد که او اصلا از هیچ چیز خبر ندارد، وقتی ثوری می‌گوید ملی‌پوشان ما در رده سنی نونهالان برای اولین‌بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند گویا دقت نمی‌کند که این رقابت‌ها اولین بار است که برگزار می‌شود و دیگر کشورهایی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند نیز مثل ایران برای اولین‌بار پا به این مسابقه گذاشته‌اند. 

احدی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود در شورای فنی برای حضور یک مربی خارجی برای رده‌های پایه تصمیم گیری می‌شد، گفت:

در شورای فنی تمام هم و غم ما این بود که برای رده‌های پایه مربی خارجی بیاوریم، حتی من در آن مقطع حاضر شدم علاوه بر تیم ملی بزرگسالان کنار مربی خارجی هم فعالیت کنم به خاطر این که رده‌های پایه زیربنای بوکس کشورمان است، پس باید بهترین مربی را برای رده‌های پایه بیاوریم؛ اما متاسفانه آقایان طبق معمول به فکر ویترین درست کردن بودند و به دنبال این بودند که مربی خارجی برای رده بزرگسالان بیاورند که آن هم در حد حرف زدن بود.

منبع: فارس