احسان حدادی : برای افتخارآفرینی در المپیک انگیزه بالایی دارم

احسان حدادی اعلام کرد برنامه های خود را برای المپیک 3 ماه پیش به فدراسیون تحویل داده ام.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران در مصاحبه ای با رادیو ورزش در ارتباط با شرایط فعلی و کنونی خود در راه آماده سازی برای شرکت در المپیک 2020 توکیو بر روی آنتن زنده آمد. صحبت های احسان حدادی به شرح زیر می باشد:

شرایط دومیدانی زمانی که من وارد شدم بسیار بهتر از حال بود. من در سال های قبل مشکل وزنه ، اردو ، مربی و امکانات سخت افزاری نداشتم. این اتفاقات در زمان آقای کفاشیان (ریاست سابق فدراسیون دومیدانی) با مدیریت قوی ایشان پیگیری می شد اما متاسفانه با خروج ایشان اتفاقات خوبی برای این ورزش رخ نداد.

احسان حدادی در ادامه در مورد رکورد ها و قهرمانی های خود صحبت کرد و از افتخارآفرینی های خود برای کشور ایران گفت.حدادی اولین مدال ورزشی ایران را در تاریخ دومیدانی برای ایران در المپیک کسب کرد.

احسان حدادی در مورد این مدال گفت : شاید همه فکر کنند که احسان حدادی این مدال را به تنهایی به دست آورد ، اما اینگونه نیست و این اتفاق با همت فدراسیون و ریاست آقای داوری و مدیریت ایشان رقم خورد. فدراسیون 10 ورزشکار برتر ایران را در رشته دوومیدانی به المپیک اعزام کرد و من توانستم اولین افتخار آفرینی را با حمایت همه این عزیزان به دست بیاورم. من الان این انتظار را از وزارت ورزش دارم تا انتخابات هرچه زودتر برگزار شود و فدراسیون در این شش ماه مانده تا المپیک سر و سامان بگیرد.

حدادی در ارتباط با شرایطش در المپیک 2008 پکن گفت : وقتی ورزشکاری برای مسابقات المپیک اعزام می شود باید با یک تیم شامل مربی ، بدنساز، ماساژور و روانشناس به المپیک اعزام شود. متاسفانه در المپیک پکن من به تنهایی به همراه مربی خودم به المپیک رفتم و متاسفانه شرایط خوبی نداشتم و عضله سینه من پاره شده بود و نتوانستم از گروه خود بالا بیایم.

قهرمان پرتاب دیسک کشورمان در ارتباط با المپیک 2012 لندن گفت : در مسابقات المپیک لندن آقای هارتینگ مشکلات بسیار زیادی با مسلمانان داشتند. من با او در مسابقات زوریخ با ایشان درگیر شدم، من دوست داشتم او را شکست دهم اما متاسفانه اگر پرتاب ششم اخطا نمیرفت 100% طلا المپیک برای من بود اما نشد ولی با این حال من بازهم سمت او رفتم و به او تبریک گفتم اما او باز هم برخورد سردی داشت ولی برای من این مهم بود که هه از مسابقه ما لذت بردند و من با اختلاف 10 سانتی متر مقام نایب قهرمانی المپیک را به دست آوردم.

حدادی در ارتباط با شرایط آمادگی خود برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو گفت : خوشبختانه پس از ورود آقای عرب به عنوان سرپرست این فدراسیون در شرایطی که ایشان هیچ سابقه ای در این ورزش ندارند اما شرایط بهتر شده است ، با حضور اقای معتمدی به عنوان دبیر فدراسیون و سابقه درخشان ایشان در این رشته شرایط رو به بهبودی است. من برنامه هایم را 3 ماه پیش به آقای عرب تحویل دادم. حسین توکلی به عنوان مربی بدنساز و روانشناس با من همراه خواهد بود من شخصا با شخص وزیر نیز صحبت کردم ایشان موافق این امر بودند، همچنین آقای مازکوف همراه من خواهند بود ، آقای مک ویلکینز هستد که فعلا با حضور فیزیکی ندارند و پس از اینکه ما به اردوی برون مرزی برویم ایشان همراه من خواهند بود.

حدادی در مورد شرایط کنونی خود گفت : من فعلا در جزیره کیش هستم و در حال آماده سازی و انجام تمرینات بدنسازی زیر نظر حسین توکلی هستم . حدادی ادامه داد : من باز هم از آقای کفاشیان بابت ساخت مجموعه آفتاب انقلاب تشکر میکنم و امیدوارم شرایط بهره برداری و نگه داری از این حالت کنونی خارج شود و ریاست فدراسیون بعدی این ورزشگاه را به شرایط ایده آل برساند.

حدادی در سوال مجری رادیو ورزش در ارتباط با تقابل با قهرمانان سایر کشورها و بالاتر رفتن سطح این ورزشکاران گفت : در المپیک سابق رکورد 68 متر مدال طلا گرفت ، ولی در مسابقات جهانی قبل از ریو رکورد 69 متر طلا گرفت و اصلا رکورد ها با مسابقات جهانی قابل مقایسه نیست و همه چیز در المپیک بستگی به شرایط روحی و در حال مسابقه دارد شما ممکن است با یک اشتباه اولی را با هفتمی جا به جا کنید. من به شخصه انگیزه بالایی دارم و اگر انگیزه نداشتم الان در 35 سالگی به دنبال قهرمانی در المپیک هستم.

بیشتربخوانید:
آغاز تمرینات بانوی لژیونر دوومیدانی در پارتیزان بلگراد صربستان
پارادوومیدانی قهرمانی جهان|عزیزی طلا و سهمیه پارالمپیک را با هم گرفت
خبری از حضور مهاجر شجاعی در دوومیدانی نیست/ حکمِ صادر نشده، ابطال شد!