اختصاصی لحظه | سانچس اسپانیایی بار دیگر به تیم ملی ایران نزدیک شد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ فدراسیون فوتبال ایران بعد از پایان قرارداد کارلوس کی روش موفق نشده برای تیم ملی، مربی انتخاب کند و بیش از پنج ماه است که تیم ملی ایران در وضعیت عجیبی بسر می برد و دو فیفادی مهم را نیز به همین منظور از دست داده است.

مهدی تاج هر روز مصاحبه می کند که تا پایان هفته مربی جدید تیم ملی را اعلام خواهیم کرد اما از این «پایان هفته» حداقل 2 ماه گذشته و خبری از جانشین کی روش نشده است. هر روز گمانه زنی ها توسط رسانه ها درخصوص این انتخاب بیش از پیش می شود اما خبری از فدراسیون درز پیدا نمی کند چرا که اغلب مذاکرات به بن بست خورده و در واقع گزینه‌ی نهایی وجود ندارد که توافق نهایی حاصل شده باشد. این روزها خبر از مربیگری یک مربی ایرانی به میان آمده و علی دایی و حتی امیر قلعه نویی گزینه های هدایت تیم ملی ایران هستند اما فدراسیون فوتبال فعلا سکوت کرده است.

اسفندماه 97 اما خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد «فلیکس سانچس» را به عنوان جانشین کی روش معرفی کند. گزینه ای فوق العاده جذاب که توانست تیم ملی قطر را برای اولین بار در جام ملت ها به مقام قهرمانی برساند. سانچس اسپانیایی در آکادمی بارسلونا به مدت 10 سال فعالیت کرد و پس از تجربه اندوزی به قطر و کمپ اسپایر رفت تا جوانان قطری را پرورش دهد؛ ثمره ی این پرورش قهرمانی تیم ملی بزرگسالان قطر در جام ملت های آسیا بود.

روزنامه معتبر «استاد دوحه» چاپ قطر خبر از عدم تمدید قرارداد سانچس با فدراسیون فوتبال این کشور داده اما علل آن را منتشر نکرده است. البته حدس زدن عدم تمدید قرارداد با سانچس چندان هم سخت نیست چرا که دو دلیل بیشتر ندارد:

یک. سانچس اطمینان حاصل کرده که ادامه موفقیت با تیم ملی قطر در جام جهانی چندان شدنی نباشد و بهتر است در تیمی دیگر به کسب افتخار بیاندیشد.

دو. فدراسیون فوتبال قطر برای جام جهانی 2022 به دنبال مربی بسیار بزرگ است تا حداقل بتوانند به جمع هشت تیم برتر دنیا راه پیدا کنند.

در هر صورت سانچس در اسفندماه مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را رد نکرد و بعید نیست با انتشار این خبر بار دیگر فدراسیون فوتبال ایران باب مذاکره با این مربی اسپانیایی را باز کند.

خبرنگار: سپهر خرمی