اختصاصی لحظه| وحید هاشمیان و یحیی گل‌محمدی گزینه های نهایی داخلی تیم ملی

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست مقابل عراق روزهای خوبی را تجربه نمی کند و ظاهرا ارکان فدراسیون فوتبال نیز تیم ملی را به حال خود رها کرده اند.

فسخ قرارداد ویلموتس

ماجرا از این قرار است که بعد از فسخ قرارداد ویلموتس، فدراسیون فوتبال ایران با برانکو ایوانکویچ وارد مذاکره شد تا این مربی موفق و سابق پرسپولیس را برای تیم ملی انتخاب کند. پیشنهاد برانکو برای یک سال مبلغ 2 میلیون دلار بود و البته برانکو گفته بود به کمتر از قرارداد سه ساله راضی نیست؛ این بدان معنا بود که برانکو خواهان عقد قرارداد تا پایان جام جهانی قطر بود و به عبارتی برای سه سال چیزی در حدود 6 میلیون دلار درخواست کرده بود.

عقب نشینی فدراسیون فوتبال خصوص جذب مربی خارجی

همین مورد بود که فدراسیون فوتبال کمی در خصوص جذب مربی خارجی عقب نشینی کرد و وزارت ورزش نیز با توجه به تجربه ناموفق در خصوص مربیان خارجی چون ویلموتس و رفتارهای استراماچونی، با مربیان خارجی در این برهه حساس چندان موافق نیست. حالا درخواست فدراسیون فوتبال برای تیم ملی ایران نسبت به قبل کمی متفاوت شده و آنها می خواهند برای کوتاه مدت روی به مربی ایرانی بیاورند و در دراز مدت نیز همین مربی ایرانی دستیار مربی خارجی برای مرحله دوم مقدماتی شود.

یحیی گل محمدی یا وحید هاشمیان؟

از بین یحیی گل محمدی و وحید هاشمیان به زودی یک گزینه به صورت جدی با فدراسیون فوتبال وارد مذاکره خواهد شد و باید دید آیا تیم شهر خودرو که امسال نیز از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است، اجازه می دهد تیمش در راستای حضور تیم ملی در جام جهانی قربانی شود یا خیر. البته هاشمیان گزینه دم دست تری برای فدراسیون فوتبال است چرا که تجربه کار با ملی پوشان ایران را زیر نظر سرمربی سابق دارد و باید دید آیا او می پذیرد به صورت موقت کارش را شروع کند یا خیر.