ادامه جنجال‌های نژاپرستی دیدار بلغارستان-انگلیس؛ سرمربی بلغارستان استعفا داد

کراسیمیر بالاکوف که گفته بود در جریان شکست 6-0 تیمش مقابل انگلیس حرکات نژادپرستانه ندیده است، به دلیل جنجال‌های نژادپرستی استعفا داد!

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ پنج روز از بازی بلغارستان و انگلیس می‌گذارید. دیداری که در چارچوب مقدماتی یورو 2020 برگزار شد. همانطور که پیش‌تر در لحظه خواندید، حرکات نژادپرستانه بلغارستانی‌ها در این دیدار، حواشی و جنجال زیادی به همراه داشت. از واکنش سرمربی تیم و اعتراض او به انگلیسی‌ها، تا عصبانیت نخست وزیر بلغارستان و درخواستش برای استعفای ریاست فدراسیون.

بوریسلاو میخایلوف پس از تصمیم نخست وزیر مبنی بر قطع حمایت مالی از فدراسیون تا زمان استعفای خودش، از سمت ریاست فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد. با این حال او گفت که استعفایش ربطی به گفته‌های نخست وزیر ندارد:

“استعفای من به دلیل خواسته نخست وزیر بویکو بوریسوف ندارد. صبر من دیگر تمام شده است. ما از نظر امنیتی هرچه که باید را انجام دادیم. بلغارستان یک کشور نژادپرست نیست.”

به نظر می‌رسد علت این گفته‌های میخایلوف، ترس از محرومیت به دلیل دخالت دولت در فوتبال بلغارستان باشد. فیفا دولت‌ها را از دخالت در فوتبال برحذر می‌دارد.

همچنین سرمربی تیم، کراسیمیر بالاکوف نیز نتایج بد تیم ملی بلغارستان را دلیل استعفایش اعلام کرده است.

این پایان ماجرا نیست، علاوه بر ریاست فدراسیون و سرمربی، کمیته اجرایی فدراسیون نیز استعفا داده‌اند!

فوتبال بلغارستان روزهای سخت و پرحاشیه‌ای را پیش روی خود می‌بیند. فدراسیونی بدون ریاست، تیم ملی بدون مربی و خلا کمیته اجرایی جهت برگزاری بازی‌های داخلی یا ملی. از سوی دیگر آن‌ها باید منتظر واکنش فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین یوفا به حرکات نژادپرستانه دیدار با انگلیس باشند.

خبرنگار: سامان خدایی