اردوی تیم ملی ووشو در بندرعباس پایان یافت

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، این اردو از ۲۸ خردادماه در خانه ووشو بندرعباس آغاز شده بود و عصرچهارشنبه ۱۲ تیرماه به کار خود پایان داد.

تیم ملی ووشو کشورمان خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی که در روزهای ۲۴ مردادماه تا دوم شهریورماه به میزبانی کشور برونئی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

هدایت تالوکاران بر عهده فرشاد عربی و علیرضا بهرمن و سانداکاران، تمرینات خود را تحت نظارت امیر اوجاقی، کیوان شیرآقایی و عباس شیبک انجام دادند.

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان نیز در جریان برپایی این اردو به بندرعباس سفر کرد و عصر چهارشنبه ۱۲ تیرماه در جمع ملی پوشان حاضر شد.

یکی از نکات مهم برپایی این اردو، میزبانی خوب بندرعباس بود که این مساله از سوی رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی عنوان شده است.

  • امیدوار به کسب نتایج خوبی در رقابتهای آسیایی هستیم

رییس فدراسیون ووشو در حاشیه بازدید از روند برپایی اردوی تیم ملی در بندرعباس، گفت: ورزشکاران اردوی خوبی را پشت سر گذاشتند و از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند.

علی نژاد بیان داشت: امیدواریم با توجه به آمادگی ورزشکاران، نتایج خوبی در رقابت‌های آسیایی کسب کنیم.

وی میزبانی بندرعباس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این میزبانی خوب، برنامه ریزی هایی برای برگزاری رقابت‌های بین المللی در این شهر انجام داده‌ایم.

  • هرمزگان میزبان بسیار خوبی برای تیم ملی ووشو بود

عضو کمیته قهرمانان فدراسیون جهانی ووشو و سرمربی تیم ملی بزرگسالان در بازدید از روند برگزاری اردوی تیم ملی در بندرعباس، گفت: این اردو بسیار عالی و در سطح بالایی برگزار شده است.

حسین اوجاقی بیان داشت: اسکان و تغذیه مناسب، سالن بدنسازی ایده‌آل، امکانات خوب خانه ووشو و پیست میدانی استاندارد از محاسن بالای این اردو بود.

وی تصریح کرد: هیأت ووشوی هرمزگان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان این استان تمامی شرایط را جهت برپایی یک اردوی مناسب و ایده‌آل فراهم کرده بود.

سرمربی تیم ملی ووشوی بزرگسالان خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از اردوی تیم ملی، یک دوره استاژ بازآموزی را جهت تقویت فنی مربیان ساندای استان هرمزگان برگزار کردیم که اگر چنین دوره‌هایی تداوم یابد به طور یقین سطح ساندای این استان ارتقاء قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

  • ووشو ایران افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده است

در جریان برپایی اردوی تیم ملی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در جمع ملی پوشان حاضر و با آنها به گفت و گو نشست.

حسین هاشمی تختی در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی در رقابت‌های آسیایی، گفت: افتخارآفرینی در میادین ورزشی آن هم در عرصه‌های بین‌المللی سبب تقویت غرور ملی می‌شود و در سال‌های اخیر ووشو توانسته با درخشش در مسابقات مختلف افتخارات باارزشی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: جای بسی افتخار است که هرمزگان توانسته به یکی از قطب‌های ورزش ووشو در کشور تبدیل شود و به عنوان یکی از موفق‌ترین هیأت‌های ورزشی استان میزبان اتفاقات بزرگ منطقه‌ای و ملی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت‌های ورزشی متناسب با نیاز هیأت‌ها را بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: متمرکز شدن فعالیت‌های حرفه‌ای در یک مکان خاص می‌تواند موجب تقویت قهرمان‌پروری شود.

در حال حاضر حدود دو هزار نفر به صورت رسمی و غیررسمی در رده‌های مختلف سنی در هرمزگان در رشته ووشو فعال هستند.

منبع: ایرنا