استراماچونی چگونه مزد ایستادگی روی تاکتیک مورد علاقه‌اش را گرفت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، تیم فوتبال استقلال تهران که تا همین یک ماه پیش و تا پایان هفته پنجم هیچ بردی را کسب نکرده بود، حالا با کسب چهار پیروزی پیاپی (دو بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی) تبدیل به تیمی شده که از روحیه برتری جویانه استفاده می کند و با نگاه بالا به پایین نسبت به رقبا انگیزه بردش را چندین برابر کرده است.

استراماچونی که در بدو ورود به این تیم از سه مدافع در خط دفاعش استفاده می کرد به دلیل عدم شناخت بازیکنان ایرانی از این چینش، خیلی اذیت شد و به همین دلیل بود که نمی توانست تا لحظات پایانی برد را در جیبش پس انداز داشته باشد. اما حالا بعد از گذشت هفت هفته و البته دو مسابقه در جام حذفی (هرچند رقبا چندان مطرح نبودند) استقلال توانست تفکرات استراماچونی را در زمین پیاده کند و با کسب نه امتیاز از هفت مسابقه سرانجام رتبه تک رقمی را تجربه کند.

در این بین نباید از سماجت استراماچونی در استفاده از سیستم سه دفاعه گذشت؛ او حاضر نشد به خاطر کسب نتایج ضعیف تفکرش را تغییر دهد و روی این سیستم ایستاد تا سرانجام نتیجه داد. استقلال هفته آینده در تبریز یک مسابقه بسیار حساس را باید مقابل تراکتور صدرنشین انجام دهد و باید دید این تیم با سه دفاع همراه با روزبه چشمی در خط هافبک دفاعی از پس سرخ های تبریز بر می آید یا خیر.