استفاده از جوانان متخصص ورزشی در کاروان اعزامی به المپیک

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «سید نصرالله سجادی» نخستین سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دوره 18 ماهه پیش از اعزام کاروان، جلسات متعدد کادر سرپرستی برگزار می شود که در تمامی جلسات، جوانان متخصص به منظور آموزش عملی حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: البته این افراد در ترکیب کادر سرپرستی و در کنار افراد باتجربه مورد استفاده قرار می گیرند.
مدرس المپیک همبستگی (سولیداریتی) کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه افزود: می توانستیم این آموزش را در یک کارگاه هشت ساعته برپا کنیم اما با توجه به اینکه المپیک در سطح وسیعی برگزار می شود، برپایی آموزش عملیاتی برای این جوانان جهت تشکیل کادر مفید خواهد بود.
سرپرست کاروان ورزشی ایران در 6 دوره بازی های آسیایی درباره ترکیب کادر سرپرستی اظهار داشت: این ترکیب، به کسب سهمیه ها بستگی دارد، اما کارها در حال انجام است و واحدهای مسئول در کمیته ملی المپیک فعالیت های جاری را به دقت پیگیری می کنند.
سجادی درباره راهبرد سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک، گفت: پشتیبانی، تدارکات کاروان و ارتباط با کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو بر عهده سرپرست بوده و جزئیات آن در آینده اطلاع رسانی می شود؛ علاوه بر این موارد فنی و ورزشی هم در حیطه مسئولیت های فدراسیون ها است.
سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو درباره اعزام روانشناس در کنار تیم های اعزامی به المپیک تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی از رشته های ورزشی در کنار کادر فنی خود از روانشناس بهره می برند.
ایران تاکنون 16 دوره در بازی های المپیک حضور داشته که هشت دوره آن به دوران پس از انقلاب اسلامی مربوط می شود.
همچنین کاروان ایران تاکنون در مجموع 70 مدال، (20 طلا، 22 نقره و 28 برنز) کسب کرده که از این تعداد 42 نشان (16طلا، 12نقره و 14 برنز) پس از انقلاب کسب شده است.
لازم به ذکر است بهترین نتیجه ایران به بازی های المپیک 2012 لندن باز می گردد؛ جایی که با اضافه شدن مدال طلای «سعید محمدپور» وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم، کاروان ایران در مجموع با کسب 5 طلا، 6 نقره و 2 برنز و با 2 پله صعود در رده پانزدهم جدول رده بندی مدالی المپیک 2012 جای گرفت.

منبع: ایرنا