اسدی: قرارداد واترپلوئیست‌ها نهایت 35 میلیون است/ با پاداش ها گذران زندگی ‌می‌کنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان چند روز پیش درباره حرف‌هایی که ورزشکاران مختلف در فضای مجازی زده و از شرایط اقتصادی صحبت‌ کرده‌اند، اظهار داشت: ورزشکاران تحمل کنند. اصل موضوع این است که در یک جنگ اقتصادی با دشمن به سر می‌بریم و این فشار اقتصادی به همه مردم فشار می‌آورد. دشمن هم اثرات تحریم را دنبال می‌کند. آنها تلاش کردند مردم فجر چهلم را نبینند و همه نوع ابزاری هم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی انتقال پول نفتی که می‌فروشیم با مشکل مواجه شده و دشمن در تلاش است فشارها را تنگ‌تر کند. راه عبور از این شرایط سخت همدلی و همکاری است. زمان جنگ موشک می‌زدند و به مردم حمله می‌کردند. همه خود را ملزم به دفاع می‌دانستند و هر کس در هرجایی بود، دفاع می‌کرد. در وضعیت فعلی کشور نیاز به همدلی بیشتر داریم و همه باید این فشارها را تحمل کنیم. همه کسانی که در کشور هستیم باید این شرایط را درک کنیم تا از این شرایط بگذریم. در این 40 سال مردم آزمایشات را خوب پس داده‌اند الان هم نیاز به همدلی داریم. اگر در صحبت‌ها بی‌تدبیری کنیم، به دشمن کمک کرده‌ایم.

این صحبت‌های داورزنی بازخورد مختلفی داشت. در همین راستا پیمان اسدی، ملی‌پوش واترپلوی ایران درخصوص صحبت‌های داورزنی اظهار داشت: نه تنها حرف من که حرف خیلی از ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی مدال گرفتند همین است که چرا فوتبال مدتی پیش در شرایطی که مقامی هم کسب نکرده بود پاداش دریافت کرد؟ آیا وقتی حدود 2 میلیون دلار پاداش برای تیم ملی فوتبال پرداخت شد خبری از جنگ اقتصادی نبود و حالا که نوبت به ما رسید این صحبت‌ها مطرح می‌شود؟

وی ادامه داد: خرداد ماه امسال تجلیل ریاست جمهوری از قهرمانان برگزار شد و قرار بود به قهرمانان سکه بدهند، اما زمانی که برای دریافت جوایز رفتیم متوجه شدیم که سکه‌ها را معادل‌سازی کرده و هر سکه را در شرایطی که حدود 3 میلیون و پانصد هزار تومان ارزش داشت با قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان محاسبه کردند. این موضوع موجب شد تا ورزشکاران ضرر مالی کنند. 

ملی‌پوش واترپلوی ایران گفت: در واترپلو قرارداد هر فصل نهایتاً 35 میلیون تومان است. شاید ما خیلی بیشتر از سایر رشته‌ها بگیریم. مثلاً برخی دوستانم در رشته ووشو نهایت قراردادشان حدود 15 میلیون تومان است و اگر 80 یا 160 سکه عنوان قهرمانی آنها پرداخت نشود دلسرد می‌‌شوند، چون برخی از آنها برای گذران زندگی روی همین پاداش‌ها حساب باز کرده‌اند. هنوز فراموش نکردم که الهه منصوریان می‌گفت من به مسابقات جهانی می‌روم و مدال می‌گیرم که بتوانم پاداش آن را دریافت کنم و به کمک آن زندگی کنم. در حال حاضر تقریباً تمام ورزشکاران همین شرایط را دارند و اگر پاداش‌ها درست پرداخت شود می‌توانیم تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد کنیم.

اسدی عنوان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی اگر قرار باشد پاداش‌ها هر روز کمتر شده و دیرتر پرداخت شود، بسیار ضرر می‌کنیم. خیلی از ورزشکاران از جیب خود برای ورزش کردن هزینه می‌کنند. برخی از ورزشکاران تنها کارشان ورزش کردن است و اگر همین کار را هم انجام ندهند واقعا دچار مشکل می‌شوند. حرف ما این است که اگر پول هست برای همه ورزش‌ها باشد نه اینکه فقط فوتبالی‌ها از این منابع مالی سود ببرند؟ اگر هم پول نیست برای هیچکس نباید باشد. چرا در فوتبال هزینه‌های میلیاردی صورت می‌گیرد و اما کمترین حق ما را هم نمی‌دهند؟ ما خواهان دریافت پاداش‌های خود بر مبنای سکه هستیم و نمی‌خواهیم که آن را معادل‌سازی کنند تا هر سکه‌ای که حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان است را با قیمت 2 میلیون تومان با ما حساب کنند. 

وی ادامه داد: خیلی از ورزشکاران این مشکل را دارند و صدایشان به جایی نمی‌رسد. هنوز یادمان نرفته که وقتی فوتبالی‌ها پاداش‌هایشان را دریافت نکردند کارلوس کی‌روش بیانیه صادر کرد و چه اتفاقاتی رخ داد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که فوتبالیست‌ها در لیگ برتر ایران هم میلیاردی پول دریافت می‌کنند، اما ما یک درصد قرارداد آنها هم پول نمی‌گیریم.

منبع: فارس