اسپانیا زنگ خطر را برای مدعیان به صدا در آورد

در اولین بازی بزرگ مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، تیم ملی اسپانیا موفق شد مقابل کرواسی با نتیجه قاطع ۳-۰ پیروز شود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه المپیااشتادیون برلین میزبان یکی از مهم‌ترین دیدارهای مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ بود، دیداری از گروه B بین اسپانیا و کرواسی که در پایان لاروخا با نتیجه ۳-۰ پیروز شدند.

شاگردان لوئیس دلافوئنته از شروع این دیدار با مالکیت بیشتر توپ سعی در خلق موقعیت داشتند تا این که در دقیقه ۲۹ پاس عالی فابین روئیس را آلوارو موراتا تبدیل به گل نخست لاروخا کرد. فابین روئیس روز خوبش را در دقیقه ۳۲ با گلزنی تکمیل کرد. شوت زمینی هافبک پی‌اس‌جی تبدیل به گل دوم اسپانیا شد. گل دقیقه ۲+۴۵ دنی کارواخال با پاس تماشایی لامین یامال نتیجه نیمه نخست را باورنکردنی‌تر کرد و کرواسی با دریافت ۳ گل به رختکن رفت.

نیمه دوم کرواسی چاره‌ای جز پیش کشیدن برای جبران نداشت و حتی وقتی به بن‌بست خوردند، لوکا مودریچ و متئو کواچیچ را زلاتکو دالیچ از زمین بیرون کشید. سرانجام اشتباه خط دفاعی لاروخا باعث شد تا کرواسی صاحب یک ضربه پنالتی شود، ضربه‌ای که برونو پتکوویچ در دقیقه ۸۰ هدر داد، اما در برگشت پاس ایوان پریشیچ را خودش تبدیل به گل کرد. با این حال باز هم بخت با بلیزرها یار نبود و گل پتکوویچ با استفاده از VAR مردود اعلام شد! بعد از این اتفاق، کرواسی ناامیدانه‌تر بازی را ادامه داد و اسپانیا با اداره بازی موفق شد نتیجه را حفظ کند.

به این ترتیب اسپانیا که یکی از مدعیان قهرمانی‌ست، بازی نخستش که یکی از سخت‌ترین‌ها بود را با نتیجه‌ای عالی به پایان رساند.