اعلام جدیدترین رنکنیگ جهانی والیبال/ایران دهم و صعود چشم‌گیر ایتالیا

تیم ملی والیبال لهستان همچنان در صدر والیبال دنیا قرار دارد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ پس از اتمام هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی لهستان با امتیاز ۳۸۹.۷۵ همچنان در صدر دنیا ایستاده است. تیم ملی والیبال ایتالیا با عملکردی خوب در هفته سوم موفق شد به رده دوم جهان صعود کند. این تیم اکنون با ۳۷۰.۰۱ امتیاز در رده دوم جهان قرار دارد. ایتالیا تا پیش از شروع هفته سوم، با ۳۴۹.۹ امتیاز در رده پنجم دنیا قرار داشت.

تیم ملی والیبال آمریکا با امتیاز ۳۶۸.۷۹ در رده سوم جهان قرار دارد. آمریکا هم در هفته سوم عملکرد خوبی داشت. این تیم تا پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها دارای ۳۶۴.۸۲ امتیاز بود و در رده دوم دنیا قرار داشت. آمریکا از نظر امتیازی در هفته سوم پیشرفت کرد اما ایتالیا عملکرد بهتری داشت و توانست جایگاه آمریکا در رده دوم رنکینگ جهانی را بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در آمریکا به مصاف حریفان خود رفت که در تمامی بازی‌های خود در این هفته شکست خورد. این نتایج ضعیف در حالی برای تیم ملی ایران  رقم خورد که تیم ایران به دلیل صادر نشدن ویزای آمریکا بدون سرمربی (بهروزعطایی) و سه تن از بازیکنان اصلی خود(امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی)  و هم‌چنین کادر فنی تیم ملی به مسابقات رفته بود.

باتوجه به عدم صدور ویزا برای بازیکنان ایران، فدراسیون جهانی اعلام کرد که نتایج تیم ملی در هفته سوم، در رنکینگ جهانی تاثیر ندارد. برای همین، تیم ملی ایران همچنان با ۲۴۱.۰۵ در رده دهم جهان قرار دارد.

پیش از این والیبال ایران در هفته دوم با امتیاز ۲۴۱.۰۵ در رده دوازدهم قرار داشت اما با حذف روسیه و عملکرد ضعیف هلند، ایران موفق شد به جایگاه دهم جهان صعود کرد.

به گزارش ایسنا، والیبال ایران پیش از شروع لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، دارای ۲۶۷ امتیاز بود و با این امتیاز در رده دهم جهان قرار داشت. پس از عملکرد ضعیف ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال، ایران یک پله سقوط کرد و با امتیاز ۲۵۰.۰۸ در رده یازدهم ایستاد.

انتهای پیام/