امیرمحمد بخشی قهرمان تکواندوی ارتش‌های جهان شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی ارتَش‌های جهان ۲۰۱۸ برزیل که به میزبانی شهر “ریو” در حال برگزاری است، در جریان رقابت‌های روز سوم مبارزات اوزان ۶۸- و ۸۷+ کیلوگرم پیگیری شدند که در پایان، امیرمحمد بخشی سومین طلای ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد و محمدرضا اینانلو با واگذاری نتیجه به حریفش از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب در جریان رقابت‌های روز سوم امیرمحمد بخشی در وزن ۶۸- کیلوگرم، ابتدا به مصاف “ایروم نئی” از کامرون رفت که با نتیجه ۲۸ بر ۵ حریفش را از پیش رو برداشت و در دور دوم هم مقابل “برنارد هارکورت” کانادایی با حساب ۱۹ بر ۴ به برتری رسید تا به دیدار نیمه‌نهایی صعود کند. او دراین مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۵ “ادیوال کویرینو” از کشور میزبانی(برزیل) را شکست داد و به فینال وزن چهارم راه یافت. بخشی در دیدار نهایی نیز “ولادیمیر” تکواندوکار بلغارستانی را ۲۵ بر ۵ مغلوب کرده و قهرمانی شد تا سومین طلای تیم ملی ایران در این رقابت‌ها را کسب کند.

اما محمدرضا اینانلو تکواندوکار وزن ۸۷+ کیلوگرم ایران، در نخستین مبارزاش موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۲ “ظهیر بارازوک” از مراکش را شکست دهد اما در دومین مبارزه مقابل “مایکون سیکوئیرا” برزیلی با حساب ۱۰ بر ۵ نتیجه را واگذار کرده و از دور رقابت ها کنار رفت.

پیش از این نیز در مبارزات روز نخست، محمد کاظمی در وزن ۵۸- کیلوگرم به مدال طلا رسیده بود و عرفان ناظمی تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی هم با شکست مقابل حریف خود از دور رقابت‌ها کنار رفت. در مبارزات روز دوم هم حمیدرضا صدری در وزن ۵۴- کیلوگرم به مدال طلا رسید و عرفان حیدری در وزن ۸۷- کیلوگرم حذف شد.

ترکیب تیم ملی ایران در این مسابقات به قرار زیر است:
وزن ۵۴- کیلوگرم، حمیدرضا صدری
وزن ۵۸- کیلوگرم، محمد کاظمی
وزن ۶۳- کیلوگرم، هادی تیران‌ولی‌پور
وزن ۶۸- کیلوگرم، امیرمحمد بخشی
وزن ۷۴- کیلوگرم، رامین حسین‌قلی‌زاده
وزن ۸۰- کیلوگرم، عرفان ناظمی
وزن ۸۷- کیلوگرم، عرفان حیدری
وزن ۸۷+ کیلوگرم، محمدرضا اینانلو

هدایت این تیم را محمدرضا زوار به عنوان سرمربی، علی نعیمی و جلال چروکی نیز به عنوان مربی بر عهده دارند.

منبع : ایسنا