انتقاد از جو مسموم سالن‌های والیبال

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت‌های لیگ برتر والیبال هفته شانزدهم خود را در حالی روز چهارشنبه پشت سر گذاشت که جنجال و حاشیه همچنان در آن وجود دارد. دیدار دو تیم خاتم اردکان و پیام مشهد در سالن مهران مشهد با حواشی بسیاری همراه بود و در نهایت این بازی در ست پنجم متوقف و بازی نیمه تمام ماند. قرار است فدراسیون والیبال درباره این بازی تصمیم گیری کند.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره اتفاقات رخ داده در بازی مقابل پیام مشهد گفت: متاسفانه تماشاگران مشهدی از بی احترامی، فحش، ناسزا، حرکات ناشایست و پرتاپ اشیا چیزی کم نگذاشتند و هر یک از این حرکات می توانست منجر به اتمام بازی شود. اشتباهات داوری نیز جزیی از بازی است و اعتراضی نداشتیم تا اینکه در ست پنجم دیگر به رای داور معترض و اعتراض کردیم. بیش از ۱۰ مورد اشتباه داوری به ضرر ما بود و فیلم‌های آن نیز موجود است.

محمدرضا سالک در ادامه تاکید کرد: در ست پنجم بازی زمانیکه که به رای داور اعتراض کردیم در نهایت یگانه، ناظر داوری به من اعلام کرد حالا که اعتراض دارید تیم را بیرون بکش تا فدراسیون در این باره تصمیم گیری کند. من نیز تیم را بیرون کشیدم و حال یگانه در رسانه اعلام کرده که چنین حرفی نزده است. به تمام مقدسات قسم که خود یگانه به من گفت تیم را بیرون بکش.  از زمان رای داور و تا زمان خروج تیم، چیزی حدود ۲۸ دقیقه گذشته بود که یگانه اعلام کرد سه دقیقه فرصت دارم تا تیم را به بازی برگردانم. به کاپیتان گفتم به بازیکنان اعلام کند تا به زمین بیایند اما برخی از اعضای تیم دوش گرفته بودند و برخی نیز سرد کرده بودند و امکان بازگشت تیم وجود نداشت. به یگانه گفتم تیم نمی تواند برگردد و او نپذیرفت و گفت تیم باید برگردد.

وی ادامه داد: نباید خودمان را بازی بدهیم. تا پایان هفته شانزدهم بارها شاهد چنین اتفاقاتی در سایر ورزشگاه ها بوده ایم. هفته پانزدهم نیز در ورامین شاهد بی اخلاقی تماشاگران بودیم. ممکن است در اردکان نیز این اتفاقات رخ دهد. جو ورزشگاه‌ها به شدت مسموم است. فحش ناموس، توهین، حرکات غیر اخلاقی و… را در سالن مسابقات شاهد هستیم. سه سال پیش زمانیکه نزد مدیر عامل برای حمایت از تیم رفته بودم به ما گفت: «یک بار به همراه نوه ام دو ساعت در ورزشگاه بودم و در تمام مدت حضورم چیزی جز فحش و ناسزا چیزی نشنیده‌ام، حاضر نیستم در ورزش به دلیل محیط و بد اخلاقی هایی که دارد سرمایه گذاری کنم».

سالک تاکید کرد: اگر ناظرین مماشات نکنند و به محض شنیدن فحش بازی را قطع و حریف را سه بر ۳ برنده اعلام کنند دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. جالب است سه  هزار تماشاگر در سالن یک صدا فحش می دهد بعد ناظر می گوید چیزی نشنیده است. متاسفم که در روز روشن حقمان را می‌خورند و  حرفشان را تکذیب می‌کنند. برای خوردن آب کنار نیمکت رفتم که تماشاگران شروع به ناسزا گفتن کردند به یگانه اعلام کردم گفت: به من ربطی ندارد و نیروی انتظامی باید ورود کند!.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره تهدید به کناره گیری تیم از رقابت‌های لیگ برتر نیز گفت: باشگاه منتظر رای فدراسیون است و سپس منتظر تصمیم مدیرعامل و باشگاه خواهیم بود. باشگاه حدود ۴ میلیارد تومان برای حمایت از یک تیم سرمایه گذاری می کند و در هر مشکلی باشگاه محکوم می شود. با این شرایط دیگر چرا باید در ورزش سرمایه گذاری کند همین پول را می تواند صرف فقرا در ار دکان کند و بهتر است.

سالک در پایان گفت: این چه ورزشی است که در هر سالن شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، فرزند خودم اگر بزرگ شود هرگز او را به ورزشگاه نخواهم برد. نتیجه بازی را باختن مهم نیست امیدوارم اخلاق و مردانگی را نبازیم و ناظرین وجدان خود را زیر پا نگذارند.

منبع: مهر