ایلیاوی: افتخارات مشحون تکرار نمی‌شود

پیشکسوت بسکتبال ایران معتقد است که تا سال‌های سال، افتخارات کسب شده توسط محمود مشحون، در ورزش ایران کسب نمی‌شود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  امیر ایلیاوی درباره درگذشت محمود مشحون، رئیس سابق و موفق فدراسیون بسکتبال ایران توضیح داد: دوستی من با آقای محمود مشحون به سالیان خیلی دور برمی‌گردد. اگر اشتباه نکنم سال ۴۶ یا ۴۷ بود که ایشان به دبیرستان ما آمد و از آنجا با هم آشنا شدیم. آن زمان ما تازه یک زمین بسکتبال درست کرده بودیم و آنجا افتخار آشنایی با ایشان را پیدا کردم. بعدها با او همبازی شدم و در قهرمانی کشور ارومیه که اگر اشتباه نکنم سال ۴۸ بود اول شدیم.

او ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم که مشحون یکی از تاثیرگذارترین مدیران در ورزش کشور و خصوصا بسکتبال بود. مدت‌ها عضو هیات رئیسه ایشان بودم و یکی از افرادی بودم که در برخی از برهه‌های زمانی خاص اگر لازم بود منتقد او هم بودم. البته باید به جرات بگویم که محمود مشحون تاثیرگذارترین فرد در بسکتبال ما بود و امیدوارم روحشان در آرامش باشد.

پیشکسوت بسکتبال ایران، درباره مهم‌ترین ویژگی اخلاقی محمود مشحون گفت: مشحون انسان محترمی بود و به همه احترام می‌گذاشت. به هر کسی که وارد اتاقش می‌شد چه بازیکن، چه مسئول و چه یک کارمند ساده فدراسیون، با ادب و نزاکت برخورد می‌کرد و به کار تیمی اعتقاد داشت. غیر از اواخر دوره آخر ریاستش که کمی تک روی داشت، در مجموع آدم مردم دار و کار بلدی بود که در کار خودش بی نهایت دقت و تلاش می‌کرد.

ایلیاوی در پاسخ به این سوال که از نظر او بزرگ‌ترین دستاور مشحون برای بسکتبال چه بوده است، تصریح کرد: از نظر من بزرگ‌ترین افتخاری که در بسکتبال داشتند این بود که ما در زمان مدیریت ایشان دو بار به المپیک رفتیم و در بازی‌های آسیایی هم خوب درخشیدیم که قبلا این اتفاق نیفتاده بود. من منتقد ایشان بودم اما عضو هیات رئیسه هم بودم. مرگ ناگهانی او واقعا همه جامعه ورزش و ایران را شوکه کرد، خصوصا بسکتبال ایران را.

او در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین خاطره‌اش با محمود مشحون چه بوده است، توضیح داد: سال ۱۳۴۷ یا ۱۳۴۸ بود که در مسابقات قهرمانی کشور ارومیه تیم‌های خیلی خوبی آمده بودند و نفراتی مثل مجید توفیق، سروش نگهبان، رضا اسماعیلی و خیلی از بزرگان دیگر در آن مسابقات به بسکتبال ایران معرفی شدند. در آن مسابقات برای انتخاب کاپیتان تیم تهران رای گیری شد که من از میان آقای محمود مشحون و مرحوم محمود عدل، به مشحون رای دادم.

ایلیاوی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی موفقیت مشحون در بسکتبال چه بود، اظهار کرد: ابتدا بگویم که دلیل اصلی بسکتبالیست شدن من ایشان بود که بنده را به تیم استقلال برد و حتی به یاد دارم که بخاطر من به مسابقات شمران هم آمد. خیلی علاقمند بود که اگر می‌خواهد یک کاری را انجام بدهد به نحو احسنت انجام دهد که این افتخار را داشتم در برهه‌ای از زمان همراه او باشم.

پیشکسوت بسکتبال ایران، در پایان صحبت‌های خود گفت: باید عرض کنم که مدیرانی مثل محمود مشحون می‌توانند ورزشی که زیر نظرشان هست را به جایگاه خالص و واقع برسانند که بسکتبال ما هم در دوران مشحون این اتفاق برایش رخ داد. ایشان در همه رده‌ها تیم‌داری کرد و من فکر نمی‌کنم تا سالیان سال‌ آن افتخارات تکرار شود. برای روح محمود مشحون بزرگ، آرامش خاص آرزو می‌کنم و امیدوارم روحش شاد باشد. او بزرگمرد ورزش ایران بود.

انتهای پیام/