اینفانتینو اعمال فشار برای برگزاری فینال لیبرتادورس را انکار کرد

به گزارش شبکه لحظه:

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا روز یکشنبه هر گونه شایعه در خصوص مداخله او در تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) را برای برگزاری یا عدم برگزاری دیدار برگشت فینال لیبرتادورس را تکذیب کرد.

دو تیم بوکاجونیورز و ریورپلاته قرار بود روز شنبه به رقابت بپردازند که حمله هواداران ریور به اتوبوس بوکا به لغو این بازی منجر شد. گفته می شود اینفانتینو که برای تماشای این فینال به ورزشگاه مونومنتال بوئنوس آیرس رفته بود به برگزاری مسابقه اصرار داشت اما او ضمن انکار این موضوع گفت به خاطر لغو مسابقه هیچ کس را تهدید به اقدامات تنبیهی نکرده است:

“من از اتفاقات شنبه که به لغو دیدار منجر شد غمگین شدم. فوتبال جای خشونت نیست و امنیت و سلامت بازیکنان، تماشاچیان و مقامات باید همواره اولویت اول باشد.”

اینفانتینو در ادامه اظهار کرد که ضمن اعتماد کامل به تصمیم کنمبول در آینده نزدیک از موکول کردن مسابقه به زمان دیگر حمایت کرده است:

“از آنجایی که شایعات نادرستی منتشر شده است، وظیفه خود می دانم که به منظور شفاف سازی موضوع اعلام کنم که هیچکس از من در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه سوالی نپرسید و من نیز هیچکس را تهدید به تنبیه نکردم زیرا هر گونه تصمیم گیری درباره این رقابت در حیطه مسئولیت های کنمبول است  نه فیفا.”.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: navva.org