بازگشت مسافران جام جهانی از پای پرواز

تعدادی از تماشاچیان فوتبال جام جهانی به دلیل عدم صدور به موقع هیّا کارت با وجود داشتن بلیت نتوانستند پرواز کنند، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در این خصوص گفت: به محض صدور هیّا کارت با پروازهای بعدی مسافران را راهی خواهیم کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، امروز تعدادی از تماشاچیان بازی جام جهانی که قصد سفر به قطر را داشتند در فرودگاه امام خمینی (ره) با اینکه بلیت در دست داشتند ولی نتوانستند پرواز کنند.

یکی از مسافران در این خصوص می‌گوید: با اینکه بلیت در دست داریم ولی الان که تا دم پرواز آمدم می گویند اسم شما در لیست پرواز نیست.

وی ادامه داد: هیّا کارت را سپردیم به شرکت های مسافربری صادر کنند و ۳۶۵۰ دلار پول دادم و الان می‌گویند که هیّا کارت صادر نشده و باید منتظر تایید باشم. این در صورتی است که برای این تاریخ بلیت دارم.

مسافر دیگری در این خصوص گفت: از شنبه هفته گذشت کارها را انجام دادیم، حدود ۵ هزار دلار پرداخت کردیم ولی با وجود اینکه الان بلیت در دست دارم و اسمم توی لیست پرواز بود ولی چون هیّا کارت را صادر نکردند نتوانستم پرواز کنم.

این مسافر که خود اقامت قطر را هم داشت ادامه داد: هیّا کارت حکم ویزا را دارد و اگر صادر نشود برای هتل هم با مشکل بر می خوریم.

وی گفت: شرکت الان به ما می گوید تا ۵ یا ۶ ساعت دیگر مشکل حل می شود و باید منتظر باشیم.

در این خصوص جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: برای ورود به قطر از ۱۰ آبان تا ۲ دی ماه مسافران باید هیّا کارت داشته باشند و تاییدیه آن هم از طرف قطر صادر شده باشد، لذا تنها داشتن بلیت کافی نیست.

وی در ادامه گفت: هماهنگی با شرکت‌ها انجام شده که مسافرانی که مشکل هیّا کارت دارند به محض اینکه هایا کارت آنها صادر شود با پرواز دیگری آنها را راهی شوند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: شرکت‌های هواپیمایی نمی توانند افراد بدون هیّا کارت را سوار کنند چرا که در صورت سوار کردن این افراد ببرند جریمه می‌شوند.

صالحی در ادامه بیان کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد که اگر شرکت هواپیمایی برای خدمات بیشتر به مسافران و تا زمان حل مشکل صدور هیّا کارت آنها ساعت پرواز را به تاخیر بیندازند همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

 افتتاح بازی‌های جام جهانی امروز در قطر برگزار می‌شود و تعداد زیادی از مردم برای حمایت از تیم ملی ایران که ششمین حضور خود را در بازهای جام جهانی تجربه می کند راهی این کشور شده‌اند.

کشور قطر برای راحتی تمشاچیان هیّا کارت را جایگزین ویزای ورود به کشور کرده است و طبق اطلاعیه این کشور از ۱۰ آبان تا ۲ دی ۱۴۰۱، مرزهای کشور قطر به‌روی تمامی مسافران بسته خواهد شد و تنها دارندگان هیّا کارت می‌توانند به این کشور سفر کنند.

انتهای پیام /