بانوان ورزشکار استان سمنان ۹۷ مدال بین‌المللی به ارمغان آوردند


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، درباره عملکرد بانوان ورزشکار استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲ ورزشکار از استان به تیم ملی دعوت و از این تعداد ۲۱ بانو عضو تیم ملی شدند، افزود: در این راستا ۹۷ مدال مسابقات بین‌المللی شامل آسیایی و جهانی و منطقه‌ای نتیجه کار ایشان در سال ۹۶ بوده است.

وی بابیان اینکه وضعیت مدال‌آوری در سال۹۷ نیز مطلوب است اما تا پایان سال نمی‌توان آمار قطعی و دقیقی را دراین‌باره اعلام کرد، افزود: با توجه به اعزام‌های صورت گرفته امیدواریم میزان مدال‌ها و مرغوبیتشان در بخش ورزش بانوان روزبه‌روز افزایش یابد.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان سمنان همچنین گفت: در سال گذشته ۵۰ نفر به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند که شاهد عملکرد نسبتاً خوبی از آن‌ها در رشته‌های مختلف تیمی، رزمی، انفرادی و … بوده‌ایم.

امیدی بابیان اینکه در سال گذشته همچنین شاهد اعزام ۱۵۹ بانوی ورزشکار استان سمنان به مسابقات کشوری بوده‌ایم، تأکید کرد: بانویان ورزشکار استان در ۳۲ لیگ ورزش‌های مختلف حضور دارند.

وی افزود: ۴۰۵ بانوی استان سمنان موفق به مدال‌آوری در سطح رقابت‌های کشوری شده‌اند که در این زمینه از آقایان نیز پیشی گرفته‌اند.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان سمنان  همچنین گفت: ۱۴ هزار و ۹۳ بانوی ورزشکار سازمان‌یافته و تحت پوشش بیمه در استان سمنان فعالیت دارند اما انتظار ما افزایش تعداد بیمه‌شدگان است.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان سمنان یادآور شد: این استان میزبان ۴۱ تیم‌ مسابقات ملی در شش لیگ و یک اردوی تیم ملی نیز بوده‌ است.

منبع: مهر