با یک تیم کاملا متحول و جوان راهی منچستر می‌شویم/ به جوانان تیم اعتماد دارم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فریبرز عسکری در پاسخ به این سؤال که شرایط اردوی تیم ملی در اولین مرحله در سال ۹۸ چطور است، گفت: ما در پایان اسفندماه سال گذشته به خاطر فرارسیدن سال جدید، چند روزی را به ملی‌پوشان استراحت دادیم تا در کنار خانواده باشند و در مراسم عید نوروز کنار خانواده‌های خود باشند. خدا را شکر از ۵ فروردین ماه ملی‌پوشان وارد اردوها شدند و طبق برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، با قدرت تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که در کمتر از 40 روز باقی مانده به اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی، شرایط و نحوه تمرینات ملی‌پوشان به چه صورت پیگیری می‌شود، گفت: ۲۵ اردیبهشت‌ماه مسابقات جهانی منچستر آغاز می‌شود، ما تقریبا چهل روز فرصت داریم تا به مسابقات اعزام شویم. در حال حاضر تمرینات اختصاصی را برای ملی‌پوشان درنظر گرفته‌ایم و روی بخش آمادگی و مسائل فنی ملی‌پوشان کار می‌کنیم. با توجه به اینکه اسامی رقبا در سایت فدراسیون جهانی مشخص شده، ما در تلاشیم فیلم مبارزات همه حریفان بچه‌ها را تهیه کنیم تا از روی فیلم بتوانیم آنالیز بهتری روی حریفان آنها داشته باشیم، قطعا در این کار بچه‌ها حریفان خودرا بهتر خواهند شناخت.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که گویا نوع امتیاز برای قهرمانان و تیم‌های قهرمان در این دوره از مسابقات با تصمیم فدراسیون جهانی تغییر کرده، آیا این شرایط کار را سخت می‌کند یا خیر، گفت: امتیاز مجموع برای قهرمانان و تیم‌های قهرمان در این دوره از رقابت‌ها تغییر کرده است، در گذشته به این صورت بود هرکدام از ملی‌پوشان در وزن‌کشی حضور پیدا می‌کردند یک امتیاز برای آنها لحاظ می‌شد و در هر پیروزی که آنها شرکت می‌کردند یک امتیاز دیگر برای آنها ثبت می‌شد. در گذشته کسب مدال طلا ۷ امتیاز، مدال نقره ۳ امتیاز و برنز یک امتیاز داشت و در مجموع، امتیاز تیم‌ها را حساب می‌کردند و تیم قهرمان مشخص می‌شد. در گذشته حتی بردها هم امتیازهای خودش را داشت، اما در حال حاضر این دوره از مسابقات افرادی که مدال طلا کسب کنند ۱۲۰ امتیاز، مدال نقره ۵۰ امتیاز و مدال برنز ۲۰ امتیاز خواهد داشت، این شرایط را برای همه دشوار خواهد کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تیم ملی تکواندو در این دوره از مسابقات با یک تیم کاملا متحول‌شده راهی مسابقات جهانی خواهد شد، گفت: ما با یک تیم کاملا متحول‌شده و جوان راهی مسابقات جهانی منچستر می‌شویم، پنج نفر از ملی‌پوشان ما برای اولین‌بار است که در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنند، اما تمام نفراتی که به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند، بهترین‌های حال حاضر تکواندوی ایران هستند، آنها با حضور در انتخابی تیم‌ ملی موفق شدند پیراهن تیم  ملی را بر تن کنند. من به جوانان اعتماد دارم و ان‌شاءالله بتوانیم در مسابقات جهانی نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.  

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که آیا مصدومیتی در بین ملی‌پوشان به صورت جدی وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه تکواندو جزو رشته‌های رزمی محسوب می‌شود و در رشته‌های رزمی زد و خورد بسیار است، مصدومیت جزوی از این رشته محسوب می‌شود، اما در حال حاضر ما مصدومی را نداریم که به صورت جدی با مصدومیت درگیر باشد، بچه‌های قدیمی ما دردهای کهنه و آسیب‌های کهنه دارند، اما اینطور نیست که کسی از تمرینات جا بماند. امیدوارم که مردم ایران مثل همیشه دعای خود را بدرقه راه این ملی‌پوشان کنند تا آنها بتوانند با کسب مدال، دل هموطنان خود را شاد کنند.

عسکری در پاسخ به این سؤال که برای انجام دریافت روادید چه زمانی به کشور ترکیه سفر خواهید کرد، گفت: هفته آینده برای گرفتن روادید انگلیس به ترکیه سفر خواهیم کرد تا پس از انجام مراحل دریافت روادید اردیبهشت ماه راهی محل برگزاری مسابقات شویم.

منیع: فارس