برای اعزام کاروان به یونیورسیاد با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم/برای تامین بودجه باید دعا کنیم!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دکتر مجتبی صدیقی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی درباره برگزاری این مجمع، اظهار کرد: در این مجمع برنامه‌های سال آینده فدراسیون‌های ورزش دانشگاهی و در راس آنها یونیورسیاد ایتالیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طبیعتا باید با برنامه‌ریزی مناسب و اعزام یک کاروان کیفی نتایج خوب دوره‌های گذشته را تکرار کنیم. بار سنگینی بر دوش داریم و باید تلاش کنیم با وجود مشکلات مالی اعزام کیفی داشته باشیم.

معاون وزیر علوم درباره میزان حمایت این وزارتخانه از فدراسیون ورزشهای دانشگاهی، خاطر نشان کرد: همانند دوره گذشته تامین عمده بودجه اعزام بر عهده وزارت علوم است و سازمان دانشجویان نیز در این راه حمایت‌های لازم را خواهد داشت. ما به حمایت‌های سایر بخش‌ها همانند وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز همانند دوره‌های گذشته نیازمندیم زیرا با محدودیت‌های اعتبارات مواجه هستیم و به کمک سایر بخش‌ها نیز نیاز داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: دو یا سه اولویت در اعزام مد نظر است که اولویت بندی آنها به بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی در حوزه تربیت ‌بدنی دانشگاهی بستگی دارد. اولویت اول اعزام دختران و پسران مجموعا در یازده رشته ورزشی است و امیدوارم که کاروان کیفی راهی این رویداد شود. اواخر فروردین ماه تکلیف قطعی این موضوع مشخص خواهد شد و متناسب با بودجه اقدام خواهیم کرد. مسابقات در تیر ماه سال آینده برگزار می‌شود و آماده سازی تیم‌ها نیز در حال‌ انجام است. عامل نهایی بحث بودجه و چگونگی اعزام است که امیدوارم خیلی کاهش داشته باشد.

صدیقی در ادامه، خاطر نشان کرد: هیات رییسه فدراسیون ورزش های دانشگاهی در حال رایزنی با بخش‌های مختلف از جمله وزارت ورزش  و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی است تا در راه آماده سازی نفرات اعزامی  هر چه‌ بیشتر ما را یاری کنند.

وی در پاسخ به مبلغ ارز تخصیص داده شده در اعزام کاروان ورزشی ایران به ایتالیا، گفت‌: فکر می‌کنم که بانک مرکزی همان سیاستی را که در قبال اعزام تیم‌های ورزشی دارد، در این باره عمل خواهد کرد.

معاون وزیر علوم، تاکید کرد: شرایط مالی در سال آینده خیلی امیدوار کننده نیست. با این حال ما امیدوار هستیم و نمی گذاریم حوزه ورزش بی پشتوانه باشد، اما باید متناسب با شرایط جلو برویم و برای اعزام نیز به حمایت های بخش‌های دیگر نیز نیازمند هستیم. اساس کار ما از یک طرف باید کسب تجربه و از سوی دیگر کسب مقام در یونیورسیاد باشد. اگر کاروان ورزشی ایران نتواند مقام و عنوان های خوبی را کسب کند قطعا باعث بی انگیزگی در ورزش دانشگاهی و ضعف خواهد شد. قطعا اگر مثلا 80 نفر را اعزام می‌کنیم باید رتبه خوبی نیز کسب شود تا دانشجویان هر چه‌ بیشتر به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به این که برای تامین بودجه اعزام باید دعا کنیم، در این رابطه گفت‌: سقفی که دوستان برای اعزام اعلام کرده‌اند 80 یا 85 نفر است که امیدوارم با شرایط  کنونی بتوانیم بودجه آن را نیز تامین کنیم. باید توقعات را پایین آورده و از دوستان خواهش می‌کنم که در اعزام نگاه حداقلی داشته باشند. با گرفتاری‌ها و مشکلاتی که داریم نباید در اعزام یونیورسیاد ایتالیا خیلی نگاه تشویقی و کسب تجربه داشته باشیم و اعزام کیفی باید در دستور کار خود قرار دهیم. امیدوارم مسیر ورزش دانشگاهی به خوبی چه در بحث مقام آوری و چه در بحث نگاه به آینده و توجه به استعدادها ادامه‌ پیدا کند.

منبع: ایسنا